MODA

Održan je globalni modni summit u Kopenhagenu. Evo što su obećali brendovi po pitanju održivosti

Global Fashion Summit prethodno poznat kao Copenhagen Fashion Summit najvažniji je svjetski forum o održivosti u modnoj industriji

FOTO: tgm creative

Global Fashion Summit prethodno poznat kao Copenhagen Fashion Summit najvažniji je svjetski forum o održivosti u modnoj industriji

Prošlog tjedna u Kopenhagenu je održan još jedan globalni modni summit (GFS). Radi se o događaju koji od 2009. organizira neprofitna organizacija Global Fashion Agenda (GFA; prije poznata kao Danski institut za modu), a koji okuplja ključne ljude iz mode i stručnjake iz područja održivosti koji tijekom tri dana razgovaraju o održivosti modne industrije kako bi pomogli onima na rukovodećim pozicijama donijeti promjene koje su nužne da bi ona prestala biti drugi najveći zagađivač okoliša u svijetu.

Ovaj dvodnevni događaj održava se pod pokroviteljstvom danske princeze Mary, a ove je godine okupio više od 900 brendova, trgovaca, neprofitnih organizacija, političara, proizvođača i inovatora. Tema su bila savezništva za novu eru, a cilj je bio otkriti ponekad i neočekivana partnerstva između aktera modne industrije koja će ubrzati kretanje prema održivijoj budućnosti. Tijekom događaja održano je više od 300 poslovnih sastanaka između modnih tvrtki i kompanija koje nude inovativna održiva rješenja.

Summit je održan u Kraljevskoj operi u Kopenhagenu / Foto GFS

Tijekom događaja predstavljen je The GFA Monitor, izvještaj koji bi osobama na rukovodećim pozicijama u industriji trebao služiti kao vodič kroz pet ključnih područja u kojima trebaju uvesti promjene kako bi postali održiviji. Neki su brendovi ovaj događaj iskoristili kako bi predstavili promjene koje su već uveli po pitanju održivosti, ali su i obećali niz novih aktivnosti koje će im u budućnosti pomoći da smanje svoj ugljični otisak. Donosimo njihov pregled u nastavku.

GANNI PREDSTAVLJA INOVATIVNE TKANINE

Danski brend Ganni tijekom GFS-a lansirao je tri nove inovativne održive tkanine. Cilj im je, rekao je osnivač brenda Nicolaj Reffstrup, bio u suradnji s inovativnim tvrtkama kreirati tkanine koje će imati manji negativan utjecaj na okoliš. Kreirali su tako jednu tkaninu u suradnji s tvrtkom Bolt Threads, a koja se oslanja na njihove Mylo™ materijale izrađene od micelija gljiva. Jednu u suradnji s Renewcellom koja sadrži njihov Circulose®, tkaninu nastalu od pulpe proizvedene od tekstilnog otpada iz modne industrije. Dok se u trećem slučaju ne radi o tkanini već o inovativnom procesu kreiranja kolekcije danske tvrtke Stem s nula otpada na kraju, svaki komadić se iskoristi u krojenju.

BOTTEGA VENETA PRODAVAT ĆE TORBE IZ STARIH KOLEKCIJA

Bottega Series novi je projekt kuće Bottega Veneta kroz koji će kupci na njihovim stranicama moći kupiti torbe iz starih kolekcija koje se više ne nalaze u regularnoj prodaji. Jednom mjesečno u prodaju će pustiti 12 komada iz svog fundusa i ne, cijene im neće biti snižene. Time žele pokazati, rekao je CEO brenda Leo Rongone na GFS-u, da je njihov dizajn trajan i da takva kvaliteta nadilazi sezone. To zvuči kao samo dobar marketinški trik za zaradu, a promjene koje bi mogle činiti stvarnu razliku kad je negativna utjecaj na okoliš u pitanju uključuju uvođenje novog sustava vrednovanja pojedinih artikala s pet zvjezdica ovisno o razini održivosti. Artikli se ocjenjuju prema tome koliko su daleko od održivih ciljeva koje je tvrtka obećala ostvariti do 2025. godine. Uz to, najavili su uvođenje doživotne garancije koja podrazumijeva da je brend dužan popraviti neki komad prodani komad s njihovim potpisom ako dođe do oštećenja.

RALPH LAUREN KLADI SE NA DUGOVJEČNU ODJEĆU

Ralph Lauren predstavio je Live On inicijativu / Foto GFS

Brend Ralph Lauren predstavio je tijekom GFS-a svoju Live On inicijativu kroz koju su obećali da će njihovi stari i novi proizvodi biti odgovorni do 2030. godine. Dio je to njihove veće inicijative Ralph Lauren’s Timeless by Design kroz koju žele, slično kao i Bottega Veneta, stvarati komade koji traju, prenose se s generacija na generaciju i ne odlaze na odlagališta otpada niti na reciklažu.

H&M, LULULEMON i SCHMIDT FORMIRALI FOND ZA ODRŽIVOST

Institut za utjecaj odjeće objavio je na GFS-u da će H&M Group, H&M Foundation, Lululemon i The Schmidt Family Foundation biti glavni financijeri novog Fonda za održivost koji je ekstenzija postojećeg programa Clean By Design. Cilj je fonda potaknuti kolektivnu akciju kako bi se smanjile ugljične emisije lanaca proizvodnje u modnoj industriji. Očekuje se da će fond uz pomoć korporacija i filantropista na raspolaganju imati dvije milijarde dolara koje će pomoći brendovima ostvariti ciljeve do 2030. godine.

MULBERRY DIGITALIZIRA KOLEKCIJE

Brend Mulberry obećao je do 2025. uvesti tzv. Digital ID za sve svoje luksuzne kožnate proizvode, a koji bi trebao napraviti revoluciju u načinu na koji se brendovi povezuju s kupcima. To bi značilo da će se svaka njihova torbica moći identificirati digitalnim putem kako bi njezino podrijetlo bilo što transparentnije i omogućilo kvalitetnije održavanje cirkularne ekonomije.