MODA

Napustile su visoke pozicije u modnim kućama i pokrenule održivi brend koji danas prodaju i u Hrvatskoj

Sofia i Veronica ispričale su nam kako su pozicije u modnim kućama, zamijenile za brend održive odjeće za plažu i kupaćih kostima po mjeri

Sofia Turconi odrasla je u Comu gdje je uživala u djetinjstvu uz jezero, raskošnu modu i fine tkanine u Muzeju svile koji je osnovala njezina baka, a koji dokumentira povijest proizvodnje svile u tom gradu koji mnogu zovu i gradom svile. Turconi je bila fascinirana tkaninama te se nakon obrazovanja počela baviti razvojem tekstilnih proizvoda fokusirajući se umjesto na svilu, na kašmir. Jedan od najpoznatijih talijanskih dizajnera komada od kašmira, Massimo Alba, zaposlio ju je u svom brendu osnovanom 2007. godine i tamo je provela 12 godina. Upravo je na tom mjestu upoznala i Veronicu Vangelisti.

Vangelisti je tada već bila iskusna stručnjakinja za prodaju i komercijalni razvoj, a u tom je polju pomagala brendovima među kojima su se našli Gucci, Fendi te Giorgio Armani. Ona je odrastala u Firenzi u kojoj je upijala povijest i umjetnost te regiji Maremma uz more u kojoj je razvila ljubav prema ekstremnim sportovima s kojima se kasnije bavila. Dvije žene na prvi pogled, osim činjenice da obje rade u modnoj industriji, nisu imale mnogo toga zajedničkog. Međutim, kako su nam otkrile između njih se pri prvom susretu rodilo prijateljstvo. “Kroz godine se ta veza produbljivala kao i naše međusobno poštovanje i tako smo nekoliko godina kasnije odlučile spojiti svoje vještine i upustiti se u novi izazov kao poduzetnice”, rekla nam je Sofia. Rezultat toga je brend Feel me Fab, luksuzni brend kupaćih kostima i odjeće koji nastaju u Italiji prateći najviše standarde održivosti. Njihov je brend prošle godine stigao i u Hrvatsku koja je tako postala tek četvrta zemlja nakon Italije i Španjolske u kojoj su Turconi i Vangelisti odlučile plasirati svoje kupaće kostime.

KUPAĆI KOSTIMI IZRAĐENI PO MJERI

Feel me Fab počeo je s idejom da ženama daju nešto, kako same kažu, intimno i puno ženstvenosti, a sve je krenulo u kući Veronicine bake. “Sve je počelo s jednim modnim dodatkom koji smo pronašle u ladici kod Veronicine bake Wande, a koji nam je odmah postao izvor inspiracije” rekla nam je Sofia. Cilj im je bio spojiti tradiciju prošlosti talijanske mode koju su prepoznale u tom komadu s udobnošću i praktičnošću koje su danas prioritet. Na prvoj su kolekciji počele raditi 2017. godine, a iduće godine su je predstavile i odmah dobile pozitivan feedback od kupaca. “Nedostajali su im kvalitetno krojeni komadi za plažu.” Prvo su počele samo s online trgovinom, ali se jako brzo pojavila potreba i za fizičkim trgovinama pa sada već prodaju na nekoliko mjesta u Italiji te u Francuskoj, Španjolskoj, Grčkoj i Hrvatskoj.

Tijekom pandemije su počele raditi i odjeću za vježbanje i tu su se stvari dodatno razvile te su prvi put objavljene u magazinima među kojima su Marie Claire i Grazia. Feel me Fab i dalje se razvija te je sljedeći cilj, otkrile su nam, razviti odjeću za kupanje i plažu po mjeri. “Nije to velika inovacija, ali je definitivno nešto novo u svijetu kupaćih kostima.”

NAJVIŠI STANDARDI ODRŽIVOSTI U IZRADI BEACHWEARA

Kupaće kostime izuzetno je izazovno raditi u održivoj varijanti jer se takva odjeća za kupanje uvijek izrađuje od materijala koji će se brzo osušiti i to je najčešće likra koja se vrlo teško reciklira i vraća u upotrebu. “Mnoge održive tkanine za kupaće kostime rade se od plastičnog otpada izvučenog iz oceana što je pametno, ali mi smo se ipak odlučile za jedan visokokvalitetni materijal s OEKO-TEX certifikatom koji se izrađuje u Španjolskoj jer smo htjele da naši proizvodi stvarno budu dugotrajni.” Uz to, svi printevi izrađuju se u talijanskim tvrtkama koje garantiraju održivost u čitavom procesu proizvodnje, od sirovina do pakiranja. “Finalni proizvod je ekološki prihvatljiv i napravljen s poštovanjem prema radničkim pravima što nam je također jako važno.”

Radnička prava često su u održivim kolekcijama zanemarena jer se proizvođači fokusiraju samo na zaštitu okoliša koja je danas gorući problem. No, dobrobit ljudi koji rade s vlaknima, tkaninama, kroje i šivaju, jednako je važna. Turconi i Vangelisti k tome svemu dodaju da moramo preuzeti i dio odgovornosti kao kupci ako želimo održiviju budućnost modne industrije. “Cilj nam je odgovorna konzumacija, moramo poticati umjerenost i fokus, to da se kupuje manje, ali da se kupuju bolji komadi koji će istovremeno zadovoljiti naš ukus i potrebe, ali i imati minimalan utjecaj na planet.” Dodaju i da bi voljele vidjeti da modna industrija u Italiji krene u smjeru u kojem je krenula i hrana, prema potpunoj održivosti i ulaganju u lokalno. “Ne trebaju nam prolazni trendovi nego proizvodi koji održavaju naše osobnosti, jedinstvene stilove i koji će biti dijelom naših ormara dugo vremena.” To je ono što su pronašle u ladici Veronicine bake.

A to je i ono što vide u budućnosti hrvatske mode i baš su zato izabrale dvije lokacije rovinjske trgovine Salt Clothing, u hotelima Lone i Monte Mulini, kao mjesto gdje će prodavati svoju odjeću. “Chiara i Luca, dvoje Talijana koji su preselili u Rovinj, vlasnici trgovine Salt, pomogli su nam da se zaljubimo u krajolik i netaknutu prirodu istarske obale. To je zbilja najbolja pozadina za naš dizajn koji je inspiriran prirodom.” Dodale su k tome i da, kao i one same, hrvatski dizajneri i modna scena općenito mogu mnogo naučiti iz starih načina talijanskih brendova kojima su u prvom planu bili dugotrajni materijali i ljubav prema pojedinim komadima, a ne njihova prolaznost koja danas okupira modni svijet.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube