MODA

Nakon Gaultiera, hrvatski Tribute Brand ima suradnju s Carolinom Herrerom. Otkrili su nam više o tome

Gala Marija Vrbanić i Filip Vajda pioniri su u svijetu digitalne mode i ne prestaju nizati uspjehe

FOTO: Karla Jurić

Gala Marija Vrbanić i Filip Vajda pioniri su u svijetu digitalne mode i ne prestaju nizati uspjehe

Tijekom vikend društvene mreže i medije među kojima je i američki Vogue obišla je vijest o digitalnoj Carolina Herrera haljini koju možete skinuti putem aplikacije i nositi sasvim besplatno. Haljina je inspirirana jednom od haljina koju je u posljednjoj kolekciji za Carolinu Herreru kreirao kreativni direktor Wes Gordon, a kojom je ujedno i proslavljeno 40 godina postojanja ove američke modne kuće. Originalnu haljinu vidjeli smo prošlog četvrtka na Tjednu mode u New Yorku, a digitalnu verziju potom su u suradnji s CH timom izradili Gala Marija Vrbanić, Filip Vajda, Marina Jukić i Igor Lipovac iz hrvatskog brenda Tribute.

To nije njihov prvi digitalni rad za neku veliku modnu kuću. U lipnju je objavljen i njihov rad za kuću Jean Paul Gaultier, a radilo se o digitalnoj verziji kombinacije iz kolekcije visoke mode koju je za JPG kreirala Chitose Abe, osnivačica i dizajnerica modne kuće Sacai. Gala Marija Vrbanić iz Tribute Branda ispričala nam je malo više o tome.

APLIKACIJA S KOJOM SVATKO MOŽE NOSITI DIZAJNERSKU ODJEĆU

“Sve suradnje do sad su započele tako da su nas oni kontaktirali. Za JPG smo radili digitalnu verziju outfita koji je bio napravljen za njihov couture show poštujući siluetu i kolorit, dok smo za CH zapravo mi napravili potpuno novu haljinu koja je inspirirana njihovom haljinom za Met Galu i NYFW show”, kaže nam Vrbanić i dodaje da su, s obzirom na to da se radi o suradnjama, u cijelom procesu dizajna obje strane jednako zastupljene.

Osim haljine, za Carolinu Herreru napravili su i posebnu aplikaciju dostupnu putem Apple Storea za sve uređaje koji koriste iOS 13 ili noviji operativni sustav. Radi se o aplikaciji u kojoj se možete snimiti ili fotografirati, a uz pomoć AR tehnologije koju su kreirali u Tribute Brandu na vama će se pojaviti verzija Carolina Herrera digitalne haljine koju odaberete. Ta AR verzija haljine putem aplikacije za sve je besplatna jer je, kaže Vrbanić, cilj bio da bude dostupna što većem broju ljudi. Posebno kreiranu haljinu napravljenu s Tribute Brand Premium Fitting Service™, kako tu uslugu zovu u Tribute Brandu, nosile su pop zvijezde Charli XCX i Kim Petras, a besplatna verzija iz CH x TB aplikacije već je preplavila Instagram.

 

Ova aplikacija tek je uvod u aplikaciju imena YCY na kojoj rade u Tribute Brandu, a koja bi, kaže Vrbanić, trebala izaći za koji čas. Srž aplikacije je full body AR Tracking tehnologija koju su razvili, a s kojom će svi moći nositi njihove beskontaktne cyber komade.

DIGITALNA ODJEĆA JE BUDUĆNOST

I dok sve više brendova radi digitalne komade i okreće se cyber modi, neki su i dalje skeptični i smatraju da proširena stvarnost nikad neće zamijeniti osjećaj odijevanja pravog komada odjeće. To je možda istina, no digitalna odjeća može promijeniti tako puno toga. Razmislite samo o tome da influenceri više na kućnu adresu ne dobivaju 10 komada odjeće za jedan Instagram haul već da isprobaju 10 digitalnih komada koji izgledaju sve realnije, a za njihovu izradu nisu bile potrebne štetne kemikalije, enormne količine vode i struje, radna snaga iz Kine ili Bangladeša koja radi za par dolara tjedno niti prekooceanski prijevoz. I to je samo jedan od primjera kakve bi pozitivne promjene proširena stvarnost mogla donijeti u modnu industriju. Gala Marija Vrbanić digitalnu modu više ni ne naziva digitalnom već modom na višoj razini.

“Kad smo pokrenuli Tribute Brand prošle godine (a čini se kao da je prošlo desetljeće), najčešći komentar je bio zašto bi netko kupio odjeću koja zapravo i ne postoji. Sada više ne dobivamo takva pitanja”, kaže Vrbanić. “Osobno već nekoliko godina govorim da je to jedina budućnost, pokretati i voditi physical only brend danas je besmisleno. Pa sve se dešava preko ekrana, i to će samo napredovati.”