Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

HAUTE COUTURE

L’enfant terrible francuske mode nakon 50 godina oprostio se od karijere. Po ovome ćemo ga pamtiti

Jean Paul Gaultier sinoć je održao svoju posljednju reviju u karijeri, no njegov rad će zauvijek ostati s nama

Od sveprisutnih prugica do Madonninog stožastog grudnjaka, Jean Paul Gaultier zaista je jedan od najvećih živućih dizajnera u povijesti. Njegova djela iznad su običnog pret-a-portera, pa čak i haute couturea, jer ih ne odlikuje samo vrhunska izrada već i detaljno promišljanje koncepta od ideje do revije koje u suvremenim kolekcijama nerijetko izostaje, a itekako razlikuje velike dizajnere od prosječnih.

Gaultier je modnom scenom dominirao 50 godina, 2014. se povukao iz rada na pret-a-porter kolekcijama, a sinoć je u Parizu prikazao i svoju posljednju kolekciju visoke mode. Najavio je to u simpatičnom videu koji je prije pet dana podijelio na svojim društvenim mrežama, no na radost svojih fanova otkrio je i da Gaultier Paris nastavlja dalje punom parom dok je detalje za sada zadržao za sebe.

View this post on Instagram

This show celebrating 50 years of Jean Paul Gaultier’s career, will also be his last. But rest assured, Haute Couture will continue with a new concept.

A post shared by Jean Paul Gaultier (@jpgaultierofficial) on

OD PIERREA CARDINA DO OMILJENOG DIZAJNERA MADONNE

Jean Paul Gaultier 1970.
STAFF / AFP

Gaultier je rođen 1952., živio je u predgrađu Pariza, a kao dijete nije bio okružen modom. Majka mu je bila službenica, a otac računovođa, no ipak ga je privlačio bakin ormar u koji je nerijetko zavirivao, posebno kako bi promatrao korzete. Već je tada počeo smišljati odjevne predmete za svoje baku i majku, a onda je odlučio da bi sjajna ideja, umjesto da upiše studij, bila da počne slati svoje skice stilistima i dizajnerima koji su tada vladali Parizom. To mu se brzo isplatilo jer je Pierre Cardin bio oduševljen viđenim pa je Gaultier za njega počeo raditi već s 18 godina.

Nakon toga radio je malo za Jacquesa Esterela pa za Jeana Patoua, nakon čega se opet vratio Cardinu i vodio njegovu trgovinu u Manili na Filipinima, sve dok 1976. nije predstavio svoju prvu kolekciju. Bile su mu tada samo 24 godine, no imao je jasnu viziju onoga tko želi biti. U svemu mu je pomogao njegov tadašnji partner Francis Menuge koji je kasnije preminuo od komplikacija uzrokovanih AIDS-om, kao i investicije koje je dobio od japanske odjevne kompanije Kashiyama.

Madonna na filmskom festivalu u Cannesu 1991. u kostimu s potpisom Jeana Paula Gaultiera
GERARD JULIEN / AFP

U prvim je kolekcijama bio vrlo odvažan, nije mario ni za čije mišljenje i uživao je u šokiranju publike. Mnogi su mu to predbacivali, no njegov su talent ipak prepoznale neke modne urednice kao što su u to doba bile Melka Tréanton u Elle ili Claude Brouet u Marie Claire. Gaultier je tako ipak dobio vjetar u leđa da nastavi kreirati suknje za muškarce, angažirati starije muškarce i punije žene za modele te brisati rodne granice svojim odjevnim komadima. A slavni su to obožavali. Kreirao je tako kostime za nastupe Madonne i Marilyna Mansona, a za crveni tepih odijevao je mnogo zvijezda među kojima su Kerry Washington, Marion Cotillard, Lady Gaga, Beyonce, Rihanna i niz drugih.

ŽEĐ ZA UMJETNOŠĆU

Jean Paul Gaultier u veljači 2005.
BERTRAND GUAY / AFP

Za Gaultiera, baš kao i za primjerice Galliana ili McQueena, moda je više od odjeće. Ona je umjetnost koja osim vidljive fizičke forme nosi i poruku i šalje energiju kad je vidite, dodirnete, odjenete. Upravo zato, Gaultier se uvijek trudio upoznati druge načine izražavanja svoje kreativnosti odnosno razumjeti druge vidove umjetnosti kako bi u modi bio još bolji i pritom nije zazirao od popularne kulture. Tako je 1988. predstavio svoj prvi glazbeni singl koji se zvao How To Do That, a od 1993. do 1997. vodio je TV emisiju Eurotrash. Potom je 2003. postao kreativni direktor Hermesa, iste je godine sponzorirao veliku izložbu Bravehearts: Men In Skirts u njujorškom Metropolitanu, kasnije je dizajnirao i namještaj, a 2012. je čak bio i član žirija na filmskom festivalu u Cannesu.

Naomi Campbell nosi Viseći sako u kolekciji za proljeće/ljeto 2003.
PIERRE VERDY / AFP

Svi ti izleti u razne kreativne sfere, očitovali su se i u njegovom radu. Stožasti grudnjak koji je postao Madonnin zaštitni znak, kreirao je još 1984., a upravo su ga za njega inspirirali bakini korzeti s početka ove priče. Godinu prije toga prikazao je kolekciju Boy Toy u kojoj je erotizirao pojavu mladih muškaraca odijevajući ih u prugaste mornarske majice, a onda je 1985. nastavio istraživati muško odijevanje predstavivši mušku suknju. 1997. počeo je kreirati visoku modu s ekstravagantnom kolekcijom Salon Atmosphere koja je donijela rodno neodređene krojeve i puno campa. I to je nastavio primjenjivati u svojim ostalim kolekcijama visoke mode kroz koje su nastali kultni komadi poput primjerice letećeg sakoa boje fuksije koji je Naomi Campbell 2003. nosila, a čijom je realizacijom Gaultier htio prikazati modele kao hodajuće vješalice kako ih se često naziva. Oko 2010. vratio se svojim korzetima i punijim modelima na pisti, a 2014. je obznanio da je njegova karijera u pret-a-porteru gotova.

Mnogi su se tada radovali što će veliki dizajner ipak nastaviti kreirati kolekcije visoke mode koje se ionako prikazuju samo dvaput godišnje i mnogo su složenije i delikatnije. Međutim, u 68. godini života, Gaultieru je dosta i minucioznog rada na pojedinim haljinama. Svoju posljednju reviju održao je sinoć u Parizu, a kako je izgledala i koje je svoje kultne komade u njoj reinterpretirao pogledajte u galeriji.

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Rossy de Palma
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Tess McMillan
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Yvonne Bevanda
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Estelle Lefebure
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Iris Mittenaere
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Beatrice Dalle
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Karlie Kloss
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Coco Rocha
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Irina Shayk
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Bella Hadid
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Dita Von Teese
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Pandemonia
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Cindy Bruna
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anna Cleveland
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Tanel Bedrossiantz
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Winnie Harlow
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Jean Paul Gaultier Haute Couture proljeće/ljeto 2020.

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

Posljednju reviju nosile su neke od najvećih svjetskih supermodela među kojima su bile Karlie Kloss, Irina Shayk, Coco Rocha, Winnie Harlow i Bella Hadid, a bile su tu i Gaultierove dugogodišnje muze. Dita Von Teese, Rossy de Palma, Miss Universe Iris Mittenaere samo su neke od njih. Gaultier je prigodu iskoristio da se prisjeti svojih kultnih komada i zaštitnih znakova od korzeta preko prugica do visećih sakoa, a na posljednji je naklon izišao u radničkom odijelu.

Jean Paul Gaultier pozdravlja publiku nakon svoje posljednje Haute Couture revije, 22. siječnja 2020.
Anne-Christine POUJOULAT / AFP

 

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba