Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

HRVATSKA MODA

Prvu reviju imali su pod zračnom uzbunom, u svijet su lansirali Tatjanu Dragović i Ljupku Gojić. S braćom Bangoura o 30 godina Midikenna

Povodom 30 godina djelovanja agencije Midikenn posjetile smo ih u njihovom zagrebačkog uredu gdje su nam ispričali sve o dugogodišnjem radu na našoj sceni

Jedna od najvažnijih domaćih modnih agencija svakako je Midikenn. Ova poznata agencija 7. siječnja proslavile je svoj trideseti rođendan što ih čini najdugovječnijom modnom agencijom u Hrvatskoj. U Midikennu su svoje prve modne korake napravile neke od naših najproslavljenijih i najpoznatijih modela kao što su Tatjana Dragović, Ljupka Gojić Mikić, Helena Šopar Zadro, Kristina Sajko, Mateja Penava i mnogi drugi, a svoju svjetsku karijeru zahvaljuju upravo ovoj zagrebačkoj agenciji.

Hamed i Sayon Bangoura
Aleksandar Selak

Početak ratnih devedesetih

Sayon Bangoura
Aleksandar Selak

1990. bila je godina početka njihovog djelovanja pa me odmah zanimalo kako su se u tim teškim i crnim vremenima odlučili na pokretanje modne agencije. “Malo prije devedesetih godina, točnije krajem osamdesetih, moj brat Hamed Bangoura šetajući gradom naletio je na jednu dječju modnu reviju u kojoj su djeca bila više prepuštena sama sebi nego organiziranom vodstvu. U tom trenutku pala mu je na pamet ideja kako bi sve puno bolje izgledalo da postoji agencija gdje bi se djeca na jednom mjestu mogla družiti, stjecati znanje, a pritom pokazati svoje vještine. Tada je došao doma gdje nas je sve okupio i predložio nam da pokrenemo agenciju koja će se baviti educiranjem djece i tinejdžera, dajući im temelje iz područja modne, ali i životne kulture”, govori nam Hamedov brat Sayon koji se zadnjih nekoliko godina aktivno bavi većinom djelatnosti vezanih za poslovanje agencije.

Sjećam se da smo 1992. godine imali revije pod tada zvučnim uzbunama u hotelu Internacional gdje se znalo dogoditi da se u pola događanja revija prekine pa smo svi zajedno s djecom išli u podrume

U razgovoru doznajem kako su krenuli tako što su dijelili letke putem kojih su se ljudi mogli informirati o startu nove agencije, koju su vodili Hamed, njegova braća i roditelji dok je Sayon tada sve skupa promatrao i učio. “Sjećam se da smo 1992. godine imali revije pod tada zvučnim uzbunama u hotelu Internacional gdje se znalo dogoditi da se u pola događanja revija prekine pa smo svi zajedno s djecom išli u podrume gdje smo čekali da prođe zračna uzbuna, nakon čega smo odradili do kraja modnu reviju.” Sayon se prisjetio i voditeljica Maje, Suzane i Jelene koje su isto tako bile temelj tadašnjeg Midikenna, ali i svih vanjskih suradnika koji su bili, ali i ostali jako bitni u njihovom poslovanju. Također, ističu kako je prvenstveno profesionalan i ljudski odnos prema svim modelima temelj njihovog uspjeha, a priznaju kako su uvijek bili jedna velika obitelj sa svim svojim bivšim i sadašnjim modelima.

Hamed Bangoura 
Foto: Aleksandar Selak

Na tom putu koji traje dugih i poštovanja vrijednih trideset godina priznaju kako nije sve bilo posuto ružinim laticama te kako su nailazili na brojne poteškoće, ali uz podršku obitelji, potporu brojnih prijatelja, ali i vjeri koja je obitelji Bangoura jako važna nikada nisu odustali. Uvijek bi prevladala ljubav prema poslu i osjećaj sreće i zadovoljstva koja ih ispunjava zahvaljujući onome što rade.

Brojni uspjesi i priznanja

Nisam mogla, a da ih ne pitam da se prisjete nekih najvažnijih momenata u bogatoj  karijeri. “Jedan od najsvjetlijih za mene osobno je kada je Helena Šopar Zadro osvanula u kampanji brenda za kosu Tresemme na najpoznatijem mjestu u New Yorku, Times Squareu te kada je dobila priznanje za najboljeg domaćeg modela na dodjeli Elle Style Awards jer ipak ste najponosniji kada dobijete priznanje u zemlji gdje ste rođeni i gdje živite. Ja vjerujem da nema ljepšeg. Naravno ponosni smo mi na sve uspjehe naših ostalih modela koji niču iz dana u dan, ali mogu izdvojiti još nekoliko, primjerice kada je Mateja Penava snimila svjetsku kampanju za parfem Givenchy Amarige. Tu su i veliki uspjesi na svjetskoj razini Ljupke Mikić Gojić, Kristine Sajko, Tatjane Dragović i mnogih drugih. Također moram istaknuti kada nas je 2008. Models.com, jedna od najprestižnijih stranica u modnom svijetu uvrstila u svoj direktorij. Mi smo bili prva agencija s ovih prostora kojoj je to pošlo za rukom”, prisjeća se Sayon.

Jedan od najsvjetlijih za mene je bio kad je Helena Šopar Zadro dobila priznanje za najboljeg domaćeg modela jer ipak ste najponosniji kada dobijete priznanje u zemlji gdje ste rođeni i gdje živite

Kao glavne adute djevojaka koje se požele baviti modelingom ističu kako je najbitnija skromnost, vjera i rad na sebi u želji da postanu dobre osobe, ali i da završe svoju školu te da poštuju svoje i tuđe vrijeme jer jedino je vrijeme ono što se ne može vratiti. Nisam mogla da se ne osvrnem na činjenicu kako su izgled i ljepota subjektivne prirode te sam Sayona upitala kako se nosi sa situacijama kada roditelji inzistiraju da dijete koje nema prirodne predispozicije, ipak postane model. “Ja sam uvijek bio direktan tako da uvijek i realno kažem roditeljima kakva je situacija. Možda se naljute u tom trenutku što je prirodno, ali svatko tko je realan i želi dobro svome djetetu kroz par dana će shvatiti. Nažalost, ne možemo svi biti sve.”

Ivana Čolić Bagarić, vanjska suradnica i voditeljica modne škole u Zagrebu; Andrea Jurić, model; Sayon Bangoura; Robert Stambolija, vanjski suradnik i agent; Elena Dizdar, model; Ivan Rukavina, vanjski suradnik i voditelj Midikenn modne škole u Osijeku; Dalila Lovrić, vanjska suradnica i voditeljica modne škole u Zagrebu
Aleksandar Selak

Osvrnuli smo se i na aktualno stanje na domaćoj modnoj sceni koje je iz godine u godinu sve gore te smo došli do zaključka kako već duže vrijeme neke stvari ne funkcioniraju. Složili smo se kako je domaća scena puna talenata s puno potencijala, ali je unatoč svemu tome Hrvatska trenutno premalo tržište koje ne može konkurirati drugim europskim zemljama u kojima je modna industrija na puno višem nivou.

Nova energija i nova lica

Elena Dizdar, model; Sayon Bangoura; Dalila Lovrić, vanjska suradnica i voditeljica modne škole u Zagrebu; Robert Stambolija, vanjski suradnik i agent; Andrea Jurić, model; Hamed Bangoura; Ivana Čolić Bagarić, vanjska suradnica i voditeljica modne škole u Zagrebu; Ivan Rukavina, vanjski suradnik i voditelj Midikenn modne škole u Osijeku; Daouda Bangoura 
Foto: Aleksandar Selak

Što se novih uzdanica tiče za koje misle da mogu napraviti dobru inozemnu karijeru ističu Klaru Pericu, u čiju smo se ljepotu i profesionalnost uvjerili i na snimanju našeg modnog editorijala za prosinac. Također Lara Prnjak, Andrea Jurić te prekrasno novo lice Mia koja je upravo prije par dana potpisala ugovor s jednom od najvećih agencija u modnom svijetu, IMG models. Danas uz aktivnosti vezane uz modu, Midikenn agencija sve više se usmjerava i na marketinške aktivnosti.

“Mislim da mi kao agencija volimo izazove tako da je to jedan od razloga zašto smo se odlučili raditi i taj segment. Svojim vizijama, odgovornošću prema poslu stekli smo veliko povjerenje klijenata s kojima surađujemo i hvala im što su to prepoznali. Što se tiče današnje ekipe Midikenna to je mlada ekipa vanjskih suradnika zajedno s mojim bratom Hamedom, našom majkom i mojom malenkošću”, zaključuje Sayon.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba