MODA

Kako su business magazini preuzeli vodstvo u izvještavanju o modi

Vijest o smrti Virgila Abloha u nedjelju prvi je prenio Business of Fashion, a ne Vogue ili Harper’s Bazaar

FOTO: Unsplash i Stockholm Fashion Week PR

Vijest o smrti Virgila Abloha u nedjelju prvi je prenio Business of Fashion, a ne Vogue ili Harper’s Bazaar

Women’s Wear Daily osnovan je još 1910. godine kao poslovni magazin o modi. U 60-ima ga je preuzeo John Fairchild, približio je modu ljudima i počeo povezivati dizajnere sa zvijezdama kako bi teme o njima učinio primamljivijima. I danas je WWD takav magazin, ali i dalje mu je business primarni fokus. Koliko su utjecajni govori činjenica da su uspješno uveli online pretplatu prije gotovo 20 godina. Vogue, W i Glamour trebali su to učiniti tek ove godine, ali to se do sada nije dogodilo.

Business of Fashion osnovan je još 2007. kao blog Imrana Ameda. Kroz godine se isprofilirao kao utjecajan medij za modni business, a prodaja im je od 2013. do 2018. rasla za više od 50 posto svake godine. Pretplatu su uspješno uveli 2016. godine, a upravo su oni u nedjelju prvi prenijeli šokantnu vijest da je preminuo Virgil Abloh.

https://www.instagram.com/p/BgWv46tjrQb/

KAKO SU POSLOVNI MODNI MEDIJI PREUZELI VODSTVO

Profesor s diplomskog studija modnih komunikacija na londonskom Central St Martinsu, Roger Tredre, vjeruje da je sve krenulo od poslovnih magazina kao što su The Wall Street Journal i Financial Times koji su na svoje stranice počeli uvrštavati modu. “Te magazine čitaju ljudi koji si zbilja mogu i priuštiti dizajnersku odjeću pa su odavno važni za PR odjele modnih kuća”, napisao je za Fashion Unfiltered.

Uvidjevši važnost mode na svojim stranicama, The Wall Street Journal je 2008. angažirao Tinu Gaudoin koja je do tada uređivala Tatler, Elle Decoration i Town&Country, da pokrene WSJ Magazine koji će se baviti isključivo lifestyleom. New York Times je 2014. angažirao Vanessu Friedman koja je do tada uređivala InStyle i američki Elle, a radila je i kao modna vanjska suradnica za Financial Times.

Poslovni magazini tako su počeli puniti svoje redove talentiranim kadrom iz modnih magazina. Paralelno, nove publikacije fokusirane samo na modni business počeli su voditi stručnjaci s velikom strašću za modu. Imran Amed, osnivač Business of Fashiona završio je Harvard Business School. The Fashion Law koji se bavi zbivanjima na modnom tržištu s naglaskom na tužbe, osnovala je Julie Zerbo, odvjetnica s diplomama iz ekonomije sa Sveučilišta Chapman i prava s Columbus School of Law. U prijevodu, poslovne modne medije vode stručnjaci zbog čega su stekli povjerenje publike brže nego modni magazini koji proglašavaju tko je najbolje odjeven ili sugeriraju što nositi ove sezone.

RASTE OPĆI INTERES ZA ZBIVANJA NA MODNOM TRŽIŠTU

Uz sve to, čini se da publika nikad nije bila zagrijanija za teme iz modnog business sektora. Kreativni direktori na čelima modnih kuća mijenjaju se brzinom svjetlosti, nove tužbe padaju iz dana u dan, a u doba društvenih mreža rasizam i druge vrste diskriminacija, neplaćanje radnika i loš odnos prema okolišu ne mogu ostati neotkriveni te brzo postaju glavna tema u vijestima. Brzorastući metaverzum, digitalno tržište i sulude cijene kojima dizajneri provociraju tržište samo su neke od tema kojima se primarno bave business mediji pa nije ni čudno da su preuzeli vodstvo pred najdugovječnijim modnim magazinima svijeta kao što su Vogue i Harper’s Bazaar. Vogue se vagonu priključio sa svojim portalom Vogue Business tek 2019. godine i tamo imaju paywall od prvog dana.

Neizbježan zaključak je taj da unatoč sveprisutnom žutilu, publika cijeni kvalitetan sadržaj iza kojeg stoje stručnjaci. I, još važnije, spremna je za njega izdvojiti novac. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li jednaki interes pobuditi pretplata koju bi Conde Nast na gore spomenute magazine trebao uvesti do kraja godine, barem su tako najavili, ili ona koju je Hearst počeo testirati na Cosmopolitanu prošle godine.