sama protiv celulita

Kako se riješiti celulita kod kuće: savjeti stručnjaka, anticelulitne vježbe, jelovnici i kozmetički tretmani

Došlo je ono doba u godini kada krećemo u borbu protiv celulita, ali ovog proljeća to ne možemo napraviti u kozmetičkim salonima i poliklinikama već same dok smo doma. Stručnjaci su nam dali nekoliko anticelulitnih savjeta za kućnu primjenu

Prošle godine negdje u ovo doba, kao podršku svim ženama, Super1 je napravio najveći i najiskreniji digitalni specijal o celulitu: #imamcelulit. I to na vrlo autentičan način: novinarke Super1 mjesecima su testirale sve najpopularnije anticelulitne tretmane, kreme, vježbanja, programe i napravile detaljne recenzije.

Osim toga, pokrenule smo i vrlo aktivnu Facebook grupu#imamcelulit za sve one koje žele čuti stvarna iskustva žena s borbom protiv celulita. Još uvijek nam se možete pridružiti jer u grupi stvarno ima super savjeta, provjerenih preporuka i iskrenih priča.

Kako su trenutno zbog koronavirusa kozmetički saloni i beauty poliklinike zatvorene, a celulit čak i #usprkoskoroni i dalje imamo (da, imamo!), pitale smo stručnjake – trenere, nutricioniste i kozmetičare – kako ga se možemo riješiti kod kuće dok smo u izolaciji.

Anticelulitne vježbe kod kuće

Ivana Serdarušić, kineziologinja, trenerica u Biotrening centru

Ivana Serdarušić, mag.cin.

Aerobna aktivnost hodanja, trčanja, plivanja ili rolanja, dokazano sređuje celulit. Nažalost sada nismo u mogućnosti vrijeme provoditi na otvorenom ili u teretani, ali postoje vrlo efikasne vježbe u borbi protiv celulita koje se mogu napraviti kod kuće. Evo mojih top 5:

      • ČUČANJ
      • ISKORAK
      • TITRANJE U ČUČNJU
      • KRIŽNI KORAK
      • PODIZANJE KOLJENA U POZICIJI STOLIĆA

Svaku od ovih vježbi treba napravit 12 puta u jednom krugu, pa cijeli krug još ponoviti četiri puta. Dakle, svaku vježbu treba ponoviti 48 puta. Nakon svakoga kruga uzmite pauzu od minute i nemojte zaboraviti popiti na vode.

Anticelulitna prehrana kod kuće

Tea Premoša, nutricionistkinja, Poliklinika Bagatin

Tea-Premoša, Poliklinika Bagatin

Previše sjedenja rezultira usporenim metabolizmom i problemom konstipacije (zatvor), čija posljedica može biti celulit. Uz tjelesnu aktivnost bitan je unos tekućine, svakako voda i biljni čajevi poput zelenog čaja i koprive koji pomažu kod zadržavanja vode i u izbacivanju toksina iz tijela. Ono što vrijedi i općenito za zdravlje pripazite na unos soli.

  • Namirnice bogate kalijem mogu pomoći u održavanju ravnoteže, to su šparoge, artičoke, kupus, banane, ananas, ali svakako pripazite na unos soli (suhomesnati proizvodi, sirevi, grickalice, pekarski proizvodi…).
  • Treba izbjegavati unos dodanih šećera (čitajte deklaracije, npr. voćni jogurti, juhe iz vrećice, razne zobene kaše za doručak sadrže glukozni sirup!).
  • Prednost svakako dajte šumskom voću (borovnice, maline, kupine, aronija, ribizli-mogu i u smrznutom izdanju) koje je bogato antioksidansima, znamo da djeluje protuupalno i potiče cirkulaciju, što je u slučaju celulita vrlo bitno.
  • Izbjegavajte fast food prehranu, prženje u dubokom ulju zamijenite dinstanjem, kuhanjem, kuhanjem na pari ili pečenjem u pećnici uz minimalan dodatak ulja.
  • Posegnite za mnogobrojnim povrćem (zeleno lisnato povrće, kelj, šparoge, prokulice…), voćem (šumsko voće te citrusi u prvom redu), mahunarkama (grah, slanutak, leća), kvalitetnom izvoru proteina (perad, jaja, riba) te zdravim masnoćama (riba, orašasti plodovi, maslinovo ulje).

Nenad Bratković, nutricionist, Nutriklinika

Celulit može ‘bujati’ kada je prehrana bogata šećerima, jednostavnim ugljikohidratima te onima višeg glikemijskog opterećenja (tjestenina, kruh, bijela riža, krumpir, itd.) uparena s namirnicama protupalnih masti (pržena hrana, fast food) te hranom bogatom solju koja omogućava zadržavanje vode u tijelu. Evo što možete isprobati:

  • Počnite svakodnevnim, no postupnim (ne naglim) ispijanjem 2,5-3 litre tekućine, što podrazumijeva dinamiku ispijanja po 0,5 litre vode i biljnih čajeva svakih 2-3 sata. U obzir dolaze biljni čajevi, s naglaskom na zeleni čaj, čaj od koprive, komorača te prirodni voćni nezaslađeni sokovi.
  • Celulit ‘ne voli’ obilje povrća, a prije svega ne gorke namirnice, pa ćete jedenjem sada aktualne salate od maslačka, radiča, šparoga potaknuti jetru na čišćenje, a dodavanjem kelja, prokulica, brokule, grejpfruta i bobičastog voća osnažiti procese detoksikacije.
  • Omogućite pravilnim dubokim trbušnim disanjem izmjenu tvari i protok limfe.
  • Koristite maslinovo ulje u svojim jelima i riblje ulje kao dodatak prehrani

TRODNEVNI PLAN PREHRANE

1. DAN
Doručak: Omlet od bjelanjaka i špinata
Na maslinovom ulju pirjajte mladi špinat, te razmućene bjelanjke i žlicu bučinih sjemenki, te poslužite zajedno sa salatom od matovilca.
Ručak: Oslić i pire od brokule i graška
Pečeni odrezak oslića, poslužite s kuhanim i propasiranim graškom i brokulom, te salatom od kupusa začinjenom bučinim uljem.
Večera: Salata od slanutka, mladog špinata, radiča i daikona
Kuhani slanutak, pomiješajte s mladim lukom, ribanom mrkvom, mladim špinatom i daikonom. Začinite maslinovim uljem, te na vrh dodajte žlicu suncokretovih sjemenki.

2. DAN
Doručak: Smoothie od malina, celera i chia sjemenki
Izmiksajte smrznute maline, bananu, celer stapku, chia sjemenke i nezaslađeno bademovo mlijeko, konzumirajte odmah.
Ručak: Piletina i pečeno povrće
Odrezak pilećih prsa začinite i ispecite zajedno s povrćem (mrkva, tikvica, prokulica, brokula) u pećnici na papiru za pečenje. Poslužite sa salatom od cikle s hrenom.
Večera: Salata od piletine
Ostatke piletine od ručka narežite na kockice, te pomiješajte s ribanim kupusom, rotkvicama, grahom i kukuruzom. Začinite maslinovim uljem.

3. DAN
Doručak: Namaz od svježe skute i avokada
Izmiksajte svježu skutu, češnjak, mekani avokado i začine u jednoličnu smjesu. Dobiveni namaz poslužite na integralnim krekerima, na vrh posipajte sezam.
Ručak: Gulaš od teletine
Na maslinovom ulju pirjajte luk, češnjak, mrkvu i celer, dodajte teletinu narezanu na kockice i podlijte vodom. Začinite po želji, kada je meso na pola kuhano dodajte batat narezan na kockice.
Večera: Pljeskavice od puretine i tikvica
Naribajte tikvicu i mrkvu, ocijedite od viška tekućine, te dodajte mljevenu puretinu, jaje, začine i krušne mrvice (da se smjesa poveže). Oblikujte popečke te ih pecite na papiru za pečenje u pećnici. Poslužite sa salatom od graha i mladog luka začinjenu bučinim uljem.

Kozmetički tretmani kod kuće

Vlatka Vanjek, No26 Beauty Lounge

Zbog pandemije koronavirusa većinu vremena provodimo kod kuće te smo spriječene odlaziti na anticelulitne masaže i maderoterapije, ali mnogo se toga može napraviti i kod kuće.

  • Nastojte biti dobro hidratizirani iznutra i izvana. Idealno bi bilo kada biste dan započeli čašom tople vode s limunom ili šalicom zelenog čaja, a možete naribati i đumbir. Taj jednostavni napitak pomoći će vam da dan započnete hidratizirani i da izbacite toksine iz organizma. Već nakon nekoliko dana primijetit ćete pozitivno djelovanje na organizam.
  • Piling! Poznato je da kofein odlično djeluje na celulit pa zašto ne biste sami napravili svoj piling? Potrebno vam je odvojiti talog iz kave te ga promiješati s dvije žličice ulja po izboru (kokosovo, maslinovo…) i ukoliko želite jači efekt dodati nekoliko žličica šećera. Možete dodati i eterično ulje naranče ili čempresa za još bolji učinak i aromaterapiju. Kružnim pokretima izmasirajte kožu, ostavite da stoji nekoliko minuta na kritičnim mjestima te isperite. Idealno bi bilo ponoviti postupak dva puta tjedno.
  • Svaku večer nakon kupke ili tuširanja izmasirajte noge i bedra anticelulitnom kremom ili uljem. U salonu No 26 Beauty Lounge koristimo ulje brenda Comfort Zone – Body Strategist Remodelling oil na bazi limuna, naranče, kofeina, karnitina bogatog aminokiselinama koja pretvara masne naslage u energiju. Masirajte ručno ili uz pomoć kućnog valjka za tijelo. Masažu je bitno raditi redovito za što bolje rezultate.

Ana Bošnjak, Beauty Che che

Samim time što dane provodimo u svoja četiri zida ne znači da nam je opravdano ljenčarenje i zapuštanje svojeg zdravlja i izgleda. Pa tako uz svakodnevnu tjelovježbu ili home workout, Beauty Che Che tim je odlučio ubaciti još jedan segment nužan u održavanju tonusa kože. Riječ je o anticelulitnoj masaži koju možete napraviti sami (i to u intimi svoga doma) sve dok ponovno ne budemo u mogućnosti pohrliti našim dragim kozmetičarkama.

PRVI KORAK – PILING 
Pilingom odstranjujemo mrtve stanice kože s površine te dobivamo glađu i zategnutiju kožu. Savršen je piling od kave jer kofein sadrži diuretska svojstva te će nam zbog toga biti odličan saveznik za izbacivanje viška tekućine iz tijela.

DRUGI KORAK – MASAŽA
Nakon pilinga, na kritične zone nanesemo anticelulitni serum ili kremu koju koristimo u kućnoj njezi. Ako je nemate, ne brinite: možete preskočiti taj korak.

  • Kako bismo započeli masažu, na dlanove nanesemo neko bazno ulje (maslinovo, kokosovo…) te smo spremni za mini tretman.
  • Masaža započinje pokretom glađenja od stopala prema gluteusima. Ponovimo nekoliko puta (5-10 puta).
  • Zatim slijede lagani pokreti gnječenja. Pritisak je umjeren. Ako je prečvrst možemo oštetiti stijenke kapilara i tako izazvati hematome.
  • Nakon gnječenja slijedi štipkanje kao posljednji hvat kućne anticelulitne masaže. Riječ je o štipkanju koje će nam ubrzati cirkulaciju,a očituje se hiperemijom tj. crvenilom. Tako ubrzavamo metabolizam i izbacivanje štetnih tvari iz tijela.
  • Ne zaboravite piti dovoljno vode; 1,5 L na 25 kg tjelesne mase (npr. Imate 65 kila podijelite s 25 i dobijete 2,6. Rezultat pomnožite sa 1,5 te dobijete da dnevno trebate unositi 3,9 L vode). Voda nam omogućava brže uklanjanje masnih naslaga putem uriniranja i znojenja.
  • Uživajte u svojem tretmanu i ostanite doma.

Viktorija Fabekovec, Pedikersko-kozmetički salon VIKI

Kako pravilno napraviti anticelulitnu masažu kod kuće? Izmasirati sam sebe nije nimalo lako, no ako to odlučite raditi svaki ili svaki drugi dan s vremenom ćete uhvatiti ‘grif’. Anticelulitnom masažom potičemo cirkulaciju krvi i limfe te se na taj način stanice čiste, koža se napinje te se time pojačava proces njezinog obnavljanja. Potreban je kontinuitet, te je preporuka da masažu kod kuće izvodimo svakodnevno 10-15 minuta.

Evo na što treba posebno pripaziti:

  • Masnice i podljevi nisu poželjni niti su cilj.
  • Anticelulitna masaža sastoji se od pokreta, zagrijavanja, lupkanja, štipanja, a reakcija kože je crvenilo koje nam je dokaz da smo ‘probudili’ stanice i zagrijali tkivo.
  • Anticelulitnu mješavinu možete napraviti i sami. U neko od baznih ulja poput bademovog, kokosovog, suncokretovog dodajte par kapi eteričnog ulja poput bršljana, cimeta, čempresa, cedra, eukaliptusa ili limunske trave.
  • Prijanjajuća folija koju inače koristimo u kuhinji za zaštitu raznih namirnica, može nam biti i od velike pomoći ukoliko želimo odraditi body wrapping sličan onom u kozmetičkom salonu. Nakon što ste se izmasirali zamotajte se u foliju od gležnja pa sve do bokova. Pazite da ne stežete previše kako ne bi dobili kontraefekt. Poželjno je tako omotana pokriti se dekom te odležati tako oko 45 min.

Antonija Tretinjak, Kozmetički salon Deluxe

  • Započnite dan čašom mlake vode u koju ste iscijedili malo limuna. Već smo dobro upoznati s važnosti vitamina C, ovaj put istaknut ću one koje se odnose na njegovo djelovanje u suzbijanju celulita.

  • Nebitno je koristite li piling iz trgovine ili onaj iz kućne radinosti. Najjednostvanije je to odraditi prije tuširanja. Piling nježno umasirajte u kožu te isperite mlakom vodom. Možete ga napraviti i tako da umiješate kuhinjsku sol/griz ili pšeničnu krupicu u gel za tuširanje. Uklanjanje mrtvih stanica omogućuje ravnomjernije i bolje upijanje anticelulitnih preparata.
  • Masaža je odlična metoda kako se riješiti narančine kore. Osim pokretanja otapanja masnoća, dobra masaža će pomoći poboljšati cirkulaciju u tijelu. Konstantnim pritiskom na zahvaćeni dio tijela moći ćete omogućiti lakši dotok kisika u sve dijelove tijela, uključujući i kožu.

  • Samostalno ne možemo nikada obaviti toliko kvalitetnu masažu, kao što je to slušaj profesionalnih anticelulitnih masaža, no ukoliko ste ustrajni i redoviti možete popraviti opći izgled kože i učiniti celulit manje vidljivim. Sve mi koje smo isprobale anticelulitnu masažu znamo koliko je neugodna, bolna, ali i učinkovita.
  • S obzirom na to da je anticelulitna masaža mora biti dubinska, mora se aplicirati vrlo jaki pritisak, koji je naravno – bolan. Površinske masaže djeluju na limfni tok i pogodne su za one koji zadržavaju više tekućine. Zapamtite, niti jedna krema neće pomoći u smanjenju količine samog celulita, nego samo će pomoći u smanjenju dojma da imate celulit.
  • Kod samomasaže je najbitnije da zapamtite da pokreti trebaju uvijek biti prema gore tj prema srcu. Na taj način potičemo cirkulaciju i eliminaciju toksina. Upravo zato bitno je i piti barem osam čaša vode dnevno jer se toksini iz organizma eliminiraju upravo mokraćom.
  • Prije početka masaže nanesemo ulje koje smo prethodno pripremili. Najlakše ju je izvoditi tako da koristite palčeve i članke prstiju te kružnim pokretima i pokretima povlačenja članaka prema sebi imitirate pokrete masaže. Za one malo kreativnije možete iskoristiti drvene kuhače, stavite malo više ulja kako bi bolje klizila i povlačite ju lagano prema sebi. Pazite pritom da ne pretjerate u jačini.
  • Da ona ugodna bol, ne neizdrživo bolno. Kako bi rezultati bili vidljivi što prije dobro bi bilo jasno odrediti svoj plan borbe protiv celulita, prehrana i vježbanje u koji ćete uključiti i svakodnevnu 15-minutnu masažu.

Recept za piling tijela:

1 žličica šećera (prirodan izvor glikolne kiseline)
1 žličica soli(može kombinacija sitne i krupne) sadrži minerale koji omekšavaju kožu i vraća hidrataciju
1 žličica kave – antioksidans (sprječava starenje i štiti od slobodnih radikala, protuupalno djelovanje, dehidrira masne stanice i tako smanjuje pojavu celulita)
2 žličice suncokretovog (idealno za sve tipove kože)

Ako želite čuti stvarna iskustva s celulitom pridružite se našoj Facebook grupi #imamcelulit koja okuplja zajednicu stvarnih žena.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba