POSLOVNI STIL

Inženjerka, blogerica i poduzetnica Tea Zavacki otkrila nam je kakav stil njeguje u uredu i izvan njega

FOTO: Aleksandar Selak

Njen blog TeaTime pratimo gotovo religiozno, a sad nas je pustila i u svoj ormar

Malo je onih među nama koje nikad nisu pretraživale što odjenuti na posao, kako se postaviti na prvom intervjuu ili kako tražiti povišicu. Ako ove teme guglate na hrvatskom jeziku, jedan od prvih rezultata koji će se pojaviti bit će TeaTime. Inspirativan blog iza kojeg stoji beskrajno optimistična i uvijek nasmiješena Tea Zavacki, donosi savjete o karijeri, ali i realizaciji ciljeva i komunikaciji općenito u životu.

Iako je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva i radila u raznim okruženjima, Tea je danas neovisna profesionalka, digitalni nomad ili, kako sam kaže, lifestyle poduzetnica. A i lifestyle poduzetnici odnosno ljudi koji ne rade od 9 do 17 i mijenjaju mjesto na kojem rade, imaju svoj poslovni stil.

PA ŠTO ONDA FREELANCERI NOSE NA POSAO

“Moj posao je vrlo dinamičan i raznolik i sastoji se od prodajnih sastanaka, preko držanja poslovnih treninga u različitim industrijama, sve do sjedenja u uredu i pripreme materijala”, priča Tea. “Upravo to mi daje slobodu jedan dan doći u banku u odijelu i štiklama, a drugi dan obući traperice i blazer za sastanak s kreativcima ili tenisice za razvoženje materijala po gradu.”

U sklopu svog posla nosi različite stilove pa ne postoji kombinacija u kojoj do sada nije istovremeno došla u ured, kao i na event ili događanje. Posebno zato što često nakon posla, kaže, samo produži dalje na konferenciju ili druženje. Svoj stil inače opisuje kao minimalistički, “često monokromatski i nekako clean”.

Zadnji komad koji je kupila je blazer jer je upravo to klasični komad koji može nositi u svim prigodama. “Blazer je ujedno i prvi komad (ikada) koji planiram sašiti po mjeri budući da već dvije godine neuspješno tražim specifičan kroj i boju. Izum blazera je u mom modnom svijetu isto što i izum binarnog brojevnog sustava u inženjerstvu.”

ODJEĆA U SLUŽBI PODIZANJA SAMOPOUZDANJA

“Imam tri odjevna predmeta kojima se vraćam svaki put kada se želim osjećati kao power woman”, kaže Tea. To su blazer, majica s printom i cipele na petu. “Zezam se da kao što Mark Zuckerberg ima svoje sive majice, tako i ja imam svoju uniformu. Ako ikada lansiram neki proizvod, to će biti ili planer ili majica s printom.”

U njenom je poslu, kaže, “važno jedino kako se žena osjeća, a odjeća ima značajan utjecaj na taj osjećaj i zbog toga je neizbježna.” No, u posljednje vrijeme joj je zanimljivo pratiti utjecaj stila na osobni brend.

“Na primjer, ima ljudi koje ćemo uvijek prepoznati izdaleka jer nose paletu boja i kombinacije svojstvene samo njima. Trenutno najzanimljiviji aspekt toga su mi boje, pa se tako posljednjih mjeseci zabavljam kreirajući svoju paletu koja je trenutno kombinacija crne, bijele, smeđe i bež uz jednu ili dvije boje koje se ističu i naglašavaju (npr. crvena). Iako ne volim shopping, ovakve teme me vesele.”

MINIMALIZAM U ORMARU

Tea nam je otkrila i da shoppingira usput jer ne voli shopping budući da, kako kaže, ne puni njezine kreativne baterije. U odijevanju nema uzore, ali Instagram joj nerijetko posluži kao inspiracija.

“Volim spremiti slike koje mi se svide dok scrollam Instagramom i tako kreirati svoj stilski inspiration board za situacije u kojima mi treba inspiracija. Slike koje obično ulove moju pažnju (iz modne perspektive) su slike na kojima žena djeluje samopouzdano, odmjereno i kao da se nije previše trudila (bez obzira na konkretne odjevne komade koje ima na sebi).”

Prije nekoliko mjeseci provela je i čišćenje ormara prema KonMari metodi “i sada sva moja odjeća stane u jednu ladicu. To znači da puno bolje mogu pratiti kako se koja odjeća ponaša i koliko u prosjeku “traje”. Ono što sam primijetila je opadanje kvalitete materijala koji jedva izdrže jednu sezonu, bez obzira na cijenu. Istovremeno, kada razmišljam o većim investicijama u pojedine komade, razlika u cijeni mi je opravdana samo kada se zbilja radi o većoj kvaliteti, a ne o vrijednosti brenda”, kaže Tea i dodaje da kod takvih većih investicija u odjeću bira one u čiju misiju vjeruje.

“Vodim se time koji brend i kakvu vrstu proizvodnje želim poticati svakom svojom odlukom o kupovini. Na to me potaknuo intervju Marie Forleo i Leile Janah u kojem razgovaraju upravo o tome da je svaka odluka o kupnji zapravo ulaganje u svijet u kakvom želimo živjeti.”