Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

MODA

Ili ih volite ili ih mrzite. Ružnjikava Tabi čizma je nakon 30 godina i dalje statusni simbol

Hermes ima svoju Birkinicu, a Margiela ima svoje Tabi čizme koje su jedne od onih kojima je upravo ružnjikava estetika donijela popularnost

Cipele koje izgledaju kao kopito, “Imaš li ti oči” ili “Daš’ mi broj od dilera”, samo su neke od fraza koje sam više puta čula kao reakciju na fotografiju Margielinih čizama Tabi. Radi se o modelu čizama koji naizgled djeluje vrlo jednostavno i skladno, a ako bolje pogledate skužit ćete da je palac odvojen od ostatka prstiju na stopalu. Za one manje znatiželjne prva asocijacija je životinjsko kopito, dok oni drugi znaju da Tabi cipele imaju nešto dužu povijest od modne kuće Margiela.

View this post on Instagram

Seen in @10corsocomo by @theacozzi

A post shared by darius (@margiela.archive) on

Njezini korijeni potječu tamo negdje iz Japana i 15. stoljeća kada je ta otočna zemlja počela uvoziti pamuk iz Kine. Time je omogućena masovna proizvodnja čarapa, pa se pojavila i tabi čarapa koja je podijelila prste kako bi ih Japanke mogle nositi uz svoje tradicionalne sandale. Čarapa je postala popularna i uskoro su boje čarapa uvrštene kako bi se razlikovao hijerarhijski status u japanskom društvu.

View this post on Instagram

Tabi Soles + Celophane

A post shared by darius (@margiela.archive) on

Prvo se japanska dizajnerica Rei Kawakubo apsolutno oduševila dizajnom, a onda je mladi Martin Margiela osmislio ideju o dizajniranju avangardnog para čizama i nazvao ih jednostavno – Tabi. To je bio početak njegove najpopularnije čizme za koju danas možemo reći da je svojevrsni statusni simbol. Martin Margiela je oduvijek bio poznat po svojoj samozatajnosti i rijetko je davao intervjue, ali je za knjigu Footprint: The Track of Shoes in Fashion rekao kako je čizma inspirirana britanskim muškim stilom s početka 19. stoljeća, s visokom glomaznom potpeticom tzv. chunky stila. Odabrana koža, ugradnja i završna obrada pratile su tradicionalnu mušku obuću, a prvi par ikad kupila je dizajnerica Ann Demeulemeester.

View this post on Instagram

Björk in Maison Margiela shot by Glen Luchford in 1993

A post shared by darius (@margiela.archive) on

U ljeto 1988. godine kada je predstavio prvu kolekciju ženske odjeće za proljeće i ljeto 1989. godine, potplate je natopio crvenom bojom, koja je ostavljala tragove po bijeloj pisti. Martin je znao da je to jedan od ključnih dijelova njegove karijere i jedino je tako mogao biti siguran da će publika primijetiti njegovu obuću. Sve ostalo je povijest, a originalna čizma danas ima još nekoliko izvedbi modela, kao što su mokasine u muškoj estetici, razigrani Mary Jane model, balerinke pa čak i tenisice. Cijena klasičnog crnog modela danas iznosi 980 eura.

Iako će ove cipele odabrati oni koji za sebe žele nešto posebno i drugačije od svega viđenog, danas ih nosi brojne žene kao što su Chloe Sevigny, Bjork ili Sarah Jessica Parker. Kao i s početka teksta, mnogi će se pitati kako je moguće da je ova ružnjikava cipela postala jedna od najpopularnijih cipela na svijetu. Tajanstveni Martin Margiela stvorio je cipelu o kojoj se i dalje priča ili još bolje kupci i nakon 30 godina žele još.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba