MODA

H&M je ušao u metaverzum. Predstavili su prvu kolekciju digitalne odjeće

Ako ste do sada mislili da je digitalna odjeća samo prolazni trend, ova će vas vijest razuvjeriti

FOTO: h&M

Ako ste do sada mislili da je digitalna odjeća samo prolazni trend, ova će vas vijest razuvjeriti

Mark Zuckerberg u listopadu prošle godine predstavio je Metu, novo ime njegove kompanije do tada poznate kao Facebook, a kojom je najavio svoj ulazak u metaverzum odnosno okretanje stvaranju jedinstvenog digitalnog prostora za ljude. Radi se u prostoru unutar kojeg boravimo digitalno, a u kojem se s pojavom NFT-jeva može i trgovati ‘zemljom’, različitim predmetima unutar pojedinih igrica, pa i odjećom.

U metaverzum su već ušli Balenciaga kroz kolekciju za Fortnite, Gucci s Gucci Garden pop up trgovinom u Robloxu, Carolina Herrera s digitalnim komadima koje je za njih kreirao hrvatski Tribute Brand, a koji se mogu isprobati unutar njihove za to posebno kreirane aplikacije. Ušli su i Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Jean Paul Gaultier, a prije nekoliko dana i H&M.

ULAZAK HIGH STREET BRENDOVA U SFERU DIGITALNE ODJEĆE

H&M je prvi veliki high street brend koji je ušao u sferu digitalne odjeće i to na dosta neobičan način jer, pretpostavljamo, žele testirati kakav je interes publike prije nego se sasvim upuste u prodaju. Kreirali su kolekciju od tri virtualna komada – to su plavi štepani prsluk, narančasti pulover i ružičaste hlače – u suradnji s platformom Dress X i Maisie Williams koja je zaštitno lice projekta.

Komadi se ne mogu kupiti, ali se do 31. siječnja mogu osvojiti tako da predložite ime za jedan od njih. Najbolje ime će pobijediti odnosno tri pobjednika osvojit će look čije su ime predložili, a DressX platforma će omogućiti da se pobjednici ‘odjenu’ u komade koje su osvojili točno po njihovim mjerama (čitaj po fotografiji koju pošalju).

DIGITALNI KOMADI KAO REKLAMA ZA ODRŽIVOST

H&M koristi taj potez kao još jedan dodatak svojem novom održivom poslovanju. Za digitalne komade nema proizvodnje u fizičkom obliku, nema pakiranja niti dostave, nema pranja rublja, a uz to su potpuno body inclusive. No, digitalna odjeća je sasvim druga kategorija i ne možemo je mjeriti prema načelima održivosti koja koristimo za fizičke odjevne predmete i to je tema koja će se u području digitalnih komada tek otvoriti.

U ovom natječaju mogu sudjelovati samo stanovnici SAD-a, Indije, Njemačke, Francuske, Velike Britanije i Japana. Ne sumnjamo, međutim, da će ako ovaj test prođe dobro, H&M ponuditi digitalnu odjeću za sve i na drugim platformama.