Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

AMAZON

Dobro došli u 2019., godinu u kojoj čak i običan zimski kaput može postati viralan

Ako ste mislili da vas nakon klinaca koji jedu kapsule za pranje rublja i plešu floss dance, više ništa ne može iznenaditi, upoznajte viralni kaput s Amazona

Dok jedni pričaju o i vesele se tome kako su mladi američki socijalisti spriječili gradnju Amazonovog sjedišta u New Yorku, drugi ondje manijakalno kupuju, a ove su zime kupovali posebno jedan kaput. Radi se o kaputu kineskog brenda Orolay kojeg su mediji proglasili it kaputom koji osvaja internet.

O njemu su pisali Vogue, Glamour, Business Insider, New York Magazine, Evening Standard i niz drugih cijenjenih medija nazivajući ga viralnom hitom, ali činjenica je da se radi o običnoj zelenoj punjenoj jakni za zimu, proizvedenoj u Kini. Pa kako onda jedan kaput postane viralan?

OTKRIVEN JE JOŠ PRIJE GODINU DANA

Amazon

Sve je počelo u New York Magazineu čija je novinarka Katy Schneider pisala o novim it komadima za stranicu The Strategist te je jedan člank odlučila posvetiti zelenom kaputu s Amazona koji joj je preporučila kolegica Amy Larocca. Larocca je primijetila da velik broj žena s luksuznog njujorškog Upper East Sidea nosi isti maslinasto zeleni kaput i pomislila da se radi o dizajnerskom komadu. Međutim, radilo se o kaputu s Amazona, proizvedenom u Kini, čija je cijena tada iznosila 100 dolara.

Kad je to saznala, stigla je u redakciju New York Magazinea i predložila svojoj kolegici Schneider da istraži spomenuti kaput. Schenider se raspitala kod poznanica s Upper East Sidea i shvatila da su sve za kaput saznala usmenom predajom, preko djeteove učiteljice, bloga prijateljice ili majčinih kolegica. Ana Maria Pimentel, direktorica mode u Neimanu Marcusu, otkrila joj je tada da su svi htjeli spomenuti kaput jer je izgledao trendi, a pristupačno – nešto u stilu Demne Gvasalije u Balenciagi, a uostalom, za kaput su svi čuli samo preko usmene predaje, nije ga bilo u medijima i svi su bili uvjereni da ga nitko drugi neće nositi.

“Mislim da je intrigantno to što je vrlo dostupan, ali i vrlo drugačiji – nešto što se proširilo samo usmenom predajom, nešto o čemu nitko ne zna ništa”, rekla je Pimentel za Strategist prije godinu dana. Međutim, to više baš i nije tako.

KAPUT JE POSTAO VIRALAN TEK KAD SU GA OTKRILI DRUGI MEDIJI

Nakon članka na Strategistu prodaja kaputa na Amazonu je još više počela rasti, no drugi mediji nisu odmah preuzeli priču o običnom kaputu samo zato što je popularan na Upper East Sideu. Katy Schenider otkrila je za Vox da se to počelo događati tek prije dva mjeseca kad je New York Times uključio kaput u priču o modno osviještenim mamama iz Brooklyna koju je na svom Instagramu podijelila poznata blogerica Arielle Charnas poznatija po blogu Something Navy koji na Instagramu prati više od 200 tisuća ljudi. U istom se članku pojavio i naziv “the Amazon coat” i to je postao službeni naziv viralnog kaputa s Amazona.

Ali je li dovoljno nekome reći da je nešto viralno da bi to zapravo i postalo viralno? Pa, čini se da je. “Toliko je članaka napisano koji su napravili veću stvar od toga nego što je zapravo bila, i mislim da je samo zato postala tako velika kako su je opisivali”, rekla je Schenider za Vox. A ako se pitate zašto bi netko pisao o nečemu što je daleko od viralnog da bi to učinio viralnim? Stvar je vrlo jednostavna.

Čim su vidjeli da se nešto neobično zbiva, iz Amazona su kontaktirali Strategist kako bi sklopili partnerstvo. Zbog njihovog su članka prodali gotovo 10 tisuća kaputa i označili kaput kao Best Seller što dodatno potiče prodaju. Osim toga, Strategist je dobio dio profita za svaki prodani kaput do kojeg je kupac stigao preko njihovog članka. Isto su činili i drugi mediji zbog profita, a ne nužno samo zato što svi pišu o tom jednom obično zimskom kaputu. A to je, naravno, bilo u interesu i Amazonu i Orolayu.

Kaput danas košta 139,99 dolara, ima gotovo 7 tisuća preporuka i označen je kao Amazon’s Choice. Za Orolay je defintivno čulo više ljudi nego ikad prije, a na slavi jednog kaputa slavu su počeli graditi i korisnici Instagrama gdje danas postoji nekoliko cijelih profila posvećenih samo ovom kaputu.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba