Nekad je nužno odabrati stranu
Look

Burberry spaljuje 232 milijuna kuna neprodane odjeće svake godine samo da ne završi jeftino prodana

FOTO: slayer / flickr

Tijekom zadnjih pet godina uništena je odjeća u vrijednosti od oko 900 milijuna kuna

Britanski ekskluzivni brand Burberry, uništio je ove godine više od 28 milijuna funti (oko 232 milijuna kuna) svoje odjeće koja se nije uspjela prodati da bi spriječili da završi na “sivom tržištu”, saznalo se prije dva dana. High-end brand, najpoznatiji po svome trenčkotu sa kvadratnom podstavom, cijene oko 14 tisuća kuna, bilježi porast od 50 posto neprodane odjeće u posljednje dvije godine, a prodaja mu je sve više u sliaznoj putanji.

Tijekom zadnjih pet godina uništena je odjeća u vrijednosti od 90 milijuna funti, otkrivaju brojke, što dioničare čini nesretnima i oni se pitaju zašto proizvodi nisu ponuđeni privatnim investitorima. Burberry, po Forbsu vrijedan 9.6 milijardi funti, priznao je da spaljuju neprodane zalihe ali kažu da to rade u specijaliziranim spalionicama kako bi iskoristili proizvedenu energiju, piše The Times.

Luksuzni brand uništava neželjene proizvode da bi zaštitio svoje intelektualno vlasništvo i vrijednost branda, sugeriraju insajderi. Dizajnerske marke, kažu, ne žele da se njihovi proizvodi prodaju po diskontiranim cijenama ili da dospiju do” krivih ljudi “ jer bi to umanjilo vrijednost branda.

Brane svoje postupanje

Neki analitičari sugeriraju da puno više cijene u Kini i jugoistočnoj Aziji, gdje je najjeftiniji ruksak dosegnuo cijenu od oko 1000 funti, uzrokuju viškove na zalihama. Možda zato, kineski voditelji prodaje, prošli tjedan, najavljuju plan sniženja cijena od 4 posto. Službeno je objašnjeno da je odluka uslijedila nakom smanjenja uvoznih carina u Kini.

Burberry brani svoje postupanje tvrdeći da tu praksu imaju i svi drugi. Aktivisti zaštite okoliša su ljuti jer zbilja se ne radi samo o Burberryju. H&M je prije nekoliko mjeseci priznao da spaljuje robu da pomogne energiji Vastere, malenog švedskog gradića.

Richmond grupa koja je vlasnik brandova Cartier i Montblanc, uništila je više od 400 milijuna satova u dvije godine nakon što su, od dealera, otkupili neprodane zalihe.

Poznata lica za kampanje

Burberry je osnovao Thomas Burberry, 1856. godine u Basingstoku, Hants. Brzo je uočio vrijednost slavnih lica u promoviranju branda, pa uredio da lordovi Kitchner i Baden-Powell posjeduju, za njih posebno rađene, vodonepropusne ogrtače. Trend se I danas nastavlja sa likovima Romea Beckhama, Rosie Huntington-Whiteley i Care Delavigne koji vode propagandne kampanje za kuću Burberry.