INTERVJU

Antonija i Blanka žele stvoriti 757 beauty proizvoda za 757 prirodnih ljepota Hrvatske. Otkrile su nam sve o tome

FOTO: 757 Natural Cosmetics

Brend 757 već je prepoznat i u svijetu, a poznat je po tome što slavi prirodne ljepote Hrvatske

Za brend 757 Natural Cosmetics možda ste već čuli. Postoje već dvije godine, proizvode genijalne sapune inspirirane hrvatskim otocima, a sada su malo proširili svoj asortiman. I tu ne planiraju stati.

Sjedište brenda je inače smješteno u Žrnovnici, malom mjestu pored Splita, a iza njega stoje Blanka Amižić, magistra agronomije i voditeljica cjelokupne proizvodnje, te Antonija Kvasina, magistra ekonomije, smjer Marketing, koja je zadužena za upravljanje poduzećem i za marketing. U Žrnovnici je osim sjedišta brenda, kažu, uspostavljen i proizvodni pogon tako da imaju potpunu kontrolu nad onim što se zbiva u njihovoj tvrtki.

Zašto 757? Pa jer žele razviti 757 proizvoda koji će predstavljati 757 prirodnih ljepota Hrvatske. Kako im za sada ide otkrijte u nastavku.

SVE JE POČELO S PRIČOM O HRVATSKIM OTOCIMA

“Ideja je da svaki naš proizvod predstavlja po jednu prirodnu ljepotu i ispriča priču o njoj”, kaže Antonija. Baš zato kreirale su kategorije prirodnih ljepota unutar kojih razvijaju nove proizvode prirodne kozmetike. To su The Blues (602 otoka i otočića), The Greys (78 planina), The Whites (34 rijeke), The Blacks (24 prirodna jezera) i The Greens (19 nacionalnih parkova i parkova prirode), što kada se zbroji čini 757.

“Priču smo započele s kategorijom The Blues koja predstavlja otoke i otočiće. Hrvatska ima jednu od najrazvedenijih obala u Europi s čak 602 otoka i otočića te, iako postoje još 642 stijene i hridi, njih nismo uključili u ukupni broj zbog mogućnosti da nestanu kao posljedica morskih mijena i drugih prirodnih utjecaja tijekom vremena.”

Svi su sapuni bazirani na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu, proizvode se hladnim postupkom, te se svaki suši mjesec dana i ručno je obrađen

U liniji The Blues imaju šest vrsta prirodnih sapuna koji nose nazive prema otocima i otočićima The Sea Heart (Galešnjak), No Man’s Land (Velika Palagruža), The Island Man (Bodulaš), The Big Rock (Veliki Sikavac), The King Alminty (Kraljevac) te The Bruce Tea (Brusnik). Svi su sapuni bazirani na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu, proizvode se hladnim postupkom, te se svaki suši mjesec dana i ručno je obrađen.

Nakon kategorije The Blues, krenule su s kategorijom The Whites koja predstavlja rijeke Hrvatske. U ovoj kategoriji nalaze se proizvodi namijenjeni njezi tijela na bazi ulja, a za sada su predstavljene dvije vrste pilinga za tijelo nazvane The Minor Canyon (Cetina) i Valley Down South (Neretva). Otkrile su nam da pripremaju i novi proizvod koji je spreman za tržište, no još čekaju ambalažu. Radi se o ulju za tijelo naziva The Butterfly Effect koje predstavlja rijeku Kupu.

POSEBNA PAŽNJA PRIDANA JE AMBALAŽI

Antonija i Blanka paze na svaki aspekt vizualnog identiteta brenda te su same osmislile logo, web stranicu i druge detalje koji prate priču. No, što se tiče vizuala na pakiranjima, svaki od njih, otkrile su nam, ručno crta arhitektica Višnja Sušak, Hrvatica s adresom u Nizozemskoj.

“Do nje smo došle sasvim slučajno preko prijateljice koja nam je rekla kako ima prijateljicu koja crta. Ispričali smo joj cijelu priču i motive kakve želimo imati. Kada nam je nacrtala i poslala prvi motiv, znale smo da je to to. Jednostavno je stavila na papir točno ono što smo nas dvije zamislile. Jako je teško opisati taj osjećaj neizrecive sreće koju smo tad osjetile jer je ta faza razrade priče i uspostavljanja proizvodnje bila jako teška, ali kada smo vidjele taj motiv nekako je sve došlo na svoje mjesto.”

Osim toga, svaki od motiva na pojedinom pakiranju nosi svoju priču. Primjerice, vizual na pakiranju pilinga The Minor Canyon koji predstavlja rijeku Cetinu, predstavlja slap koji se nalazi u kanjonu rijeke Cetine u mjestu Zadvarje – Gubavicu. “Ovdje je naša priča dobila i osobni touch jer je Antonijina obitelj podrijetlom iz tog mjesta, a Blanka uživa u posjetima Zadvarju možda i više od Antonije. Kad smo kreirale ovaj proizvod, bile smo neizmjerno sretne što smo uspjele smisliti način kako uklopiti fragment Hrvatske koji ima osobno značenje u cijelu našu priču.”

KVALITETNI PRIRODNI SASTOJCI NA PRVOM MJESTU

Antonija i Blanka tvrde da su dvije najbitnije stavke upravo priča i visokokvalitetni sastojci. “Što se tiče samih sastojaka, prije odluke o bilo kojem novom proizvodu, dugo istražujemo sve moguće sastojke te testiramo različite formulacije dok ne dobijemo idealan proizvod, odnosno onaj kojeg mi same želimo koristiti. Iznimno nam je bitno da su svi sastojci visoko kvalitetni te pokušavamo koristiti što veći postotak sirovina koje su prošle kroz što manji proces obrade.”

Tako kod izbora dobavljača ekstra djevičanskog maslinovog ulja paze da se radi o hrvatskom proizvodu, kod pilinga koriste hladno tiještena ulja iz organskog uzgoja, za mirise koriste isključivo eterična ulja, a kod biranja boja koje se koriste u sapunima, koriste mica minerale. Kažu i da su ljudi u Hrvatskoj sve svjesniji važnosti očuvanja okoliša te da rado biraju prirodne proizvode.

ŠIRENJE U INOZEMSTVO

Reakcije publike na njihove proizvode su, kažu, sjajne. Njihovi su proizvodi danas zato prisutni u više od 20 trgovina i to u više od 10 različitih gradova Hrvatske. Osim toga, imaju i webshop, a uspjele su se proširiti i izvan Hrvatske.

“Prošle godine smo ušli u jednu specijaliziranu trgovinu prirodne kozmetike u Češkoj te se nadamo da će se suradnja i nastaviti”, otkrile su nam. “Također, uspostavili smo kontakt s veleposlanstvom u Ujedinjenom Kraljevstvu vezano za pomoć pri ulasku na to tržište te smo upravo u procesu uspostavljanja kontakta s određenim trgovinama u UK. Imamo još nekoliko planova po pitanju internacionalizacije, ali smatramo kako još nije vrijeme za širiti se brzo na strana tržišta jer još nismo uspostavile dovoljno velike proizvodne kapacitete za tako veliki korak.”

Došle smo i do situacije u kojoj smo morale donijeti odluku hoćemo li se fokusirati odmah na internacionalizaciju ili uložiti u daljnji razvoj proizvoda

Sada su zato fokusirane na hrvatsko tržište što im je omogućilo da se fokusiraju na više kategorija kupaca. Tako su njihovi proizvodi do sada bili odabrani kao zahvalnice za vjenčanja, kao prigodni darovi za poslovne kupce, poklon paketi za goste hotela, vila i apartmana te kao pokloni za sudionike jedne međunarodne regate.

“Osim svega navedenog, došle smo i do situacije u kojoj smo morale donijeti odluku hoćemo li se u ovoj fazi fokusirati odmah na internacionalizaciju s linijom The Blues ili uložiti sredstva u daljnji razvoj proizvoda. Odlučile smo se na razvoj proizvoda te otvorile kategoriju The Whites. Jako nam je bitno da ne izgubimo fokus s kvalitete te smo stoga odlučile radije ići polako, ali sigurno. Vrijeme će pokazati je li to bila pametna odluka.”

Po pitanju sljedeće kategorije proizvoda, još nisu donijele finalnu odluku koju sljedeću kategoriju otvoriti. “Konstantno razvijamo i testiramo nove formulacije različitih vrsta proizvoda tako da, kada dođe vrijeme, možemo samo odlučiti s kojim dalje krenuti. U međuvremenu, plan nam je lansirati jedan ili dva specijalizirana proizvoda, koji će nadopuniti liniju The Blues.”