Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

HRVATSKA MODA

Ana Maria Ricov ima novu kolekciju. Ispričala nam je kako je na njoj radila sama i otkrila cijene

Zagrebačka dizajnerica ima još jednu svježu kolekciju, a kaže da je na njoj sve radila sama – od skice preko krojeva do šivanja

Ana Maria Ricov je jedna od rijetkih mladih dizajnerica u Hrvatskoj koja je dosljedna svom izričaju bez podlijeganja trendovima. Nova kolekcija za ljeto 2019. koju je nedavno predstavila na Bipa Fashion.hr-u još je jedna takva svježa kolekcija s vrlo prepoznatljivim potpisom, a istaknula se po tome što je dizajnerica sama dizajnirala uzorke i donijela nešto drugačije siluete od onih kojima je inače sklona.

DIZAJNERSKI POTPIS OD KROJA DO UZORKA NA TKANINI

Uobičajena je praksa kod hrvatskih dizajnera da se tkanine s već gotovim uzorcima ili aplikacijama kupuju na metre, stoga kad se pojavi netko tko kreira vlastite uzorke i aplikacije poput primjerice Matije Čopa ili Ivane Omazić, onda znate da ispred sebe imate nešto što je kvalitetnije već u konceptu, a posebno u izvedbi. I Ricov je prošle sezone počela raditi vlastite uzorke.

“Svakom novom sezonom volim si zadati i novi izazov, tako sam prošle sezone krenula s dizajnom dezena za tkaninu koji je bio puno jednostavniji od dezena za aktualnu kolekciju”, kaže. “Dezene crtam sama i volim tako eksperimentirati i kroz tu dvodimenzionalnu dimenziju. Uzorci nastaju različitim tehnikama, neki su crtani potpuno digitalno, a neke poput ‘lutkica’ prvo nacrtam na papiru pa potom digitalno obradim. Potpuno sam se zaljubila u dizajn tkanine i vjerujem da ću svaku novu kolekciju oplemeniti novim specifičnim dezenom. Mogućnosti su apsolutno neograničene, a time kolekcija postiže jedinstven karakter.”

Volim taj mir, tu apsolutnu slobodu, te momente pokušaja i pogrešaka iz kojih enormno puno učim

Na svim kolekcijama, kaže Ricov, radi potpuno sama. “Od skica preko krojeva do šivanja, od nabave tkanina, dizajna tekstila, ma apsolutno svega. Koliko god zvuči nemoguće, već sam se toliko stopila s tim načinom rada da mi je suludo zamisliti da bi itko radio sa mnom na promišljanju i izvedbi kolekcije. Volim taj mir, tu apsolutnu slobodu, te momente pokušaja i pogrešaka iz kojih enormno puno učim, a povrh svega volim taj osjećaj realizirane još jedne vizije. U kasnijim koracima kada su svi prototipovi napravljeni i kada samo treba odjevne predmete producirati u određenoj količini, tek tada nastupaju krojačice i suradnici.”

RAD U MODI U HRVATSKOJ JE IZAZOVAN

Kako izgleda proces rada an jednoj kolekciji kad na njoj gotovo u potpunosti radite sami? “Proces rada nikada zapravo nije isti iako određeni koraci moraju ići određenim redom. Ideje se počinju slagati vrlo rano, po samom završetku prethodne kolekcije. Kada već imam određeni smjer u kojem želim ići, paralelno radim nabavu tkanina i skiciram modele. U tom periodu simultano radim i na dizajnu tkanine. Najveći izazov počinje s krojenjem jer ponekad ideja koja funkcionira na papiru ne mora nužno funkcionirati i u tkanini, ali i to je proces učenja i probijanja vlastitih granica. U samom procesu krojenja i šivanja, dosta toga se mijenja od početne ideje i zato smatram da je izuzetno važno da je dizajner uključen u svaki segment proizvodnje kako bi on sam mogao utjecati na finalni izgled. Jer nije svejedno na koju poziciju ćeš staviti prsni ušitak ili na koji način ćeš porubiti haljinu ili da bi možda bilo pametnije izbaciti suvišni volan.”

Ideja koja funkcionira na papiru ne mora nužno funkcionirati i u tkanini, ali i to je proces učenja i probijanja vlastitih granica

A onda na red dolazi publika. Na pitanje kako motivirati publiku da više promatra i kupuje hrvatski dizajn, Ricov odgovara: “Meni je to najveća enigma.” Unatoč tome, nastavlja dalje sa svojim radom u showroomu na adresi Vodnikova 8 u kojoj se može i razgledati nova kolekcija. Cijene joj se, otkrila nam je dizajnerica, kreću od 700 do 2.700 kuna. U galeriji pogledajte kampanju za njezinu novu kolekciju koju je snimila Doris Fatur, u ulozi modela našla se Katarina Skelin, a za makeup je zaslužna Saša Knežević, a za kosu studio Eleven.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba