VIJEST

Američki Vogue raspisao se o inovativnom hrvatskom modnom brendu

FOTO: Sandro Lendler

Biste li potrošili novac za odjeću koja zapravo ne postoji – pita se američki Vogue predstavljajući hrvatski modni brend

Price On Request jedan je od onih hrvatskih modnih brendova koji ste jednostavno morali zamijetiti, što zbog specifične estetike i koncepta, što zbog impresivne inovativnosti koju unose u svoj rad.

Iza njega stoje kreativna direktorica i začetnica brenda Gala Marija Vrbanić te Filip Vajda koje smo nedavno posjetili i u njihovom zagrebačkom showroomu, a sada je ovaj dvojac na noge digao i još jedan interesantan digitalni modni projekt naziva Tribute o kojem se raspisao i cijenjeni američki Vogue, ali i niz drugih stranih izdanja.

Ukratko riječ je virtualnom modnom brendu, odnosno u stvarnosti nepostojećim komadima odjeće koje možete kupiti u njihovom webshopu. Kako otkrivaju u intervjuu za Vogue, inspiraciju su pronašli u video igrici GTA gdje imate likove koje možete odijevati po sličnom principu, u jednom takvom imaginarnom dućanu s odjećom, što im je igrajući je, ujedno bio i jedan od zabavnijih momenata.

No, prioritet u stvaranju Tribute brenda je ipak zero-waste filozofija, odnosno to što njihova odjeća nije načinjena od stvarnih materijala nego piksela. Druga strana priče je i ta što kupcima istovremeno mogu ponuditi pomaknute odjevne komade koje teško da će danas pronaći na tržištu.

Cijela stvar funkcionira tako da kad kupite komad online pošaljete i svoju fotografiju na koju vam Gala i Filip putem 3D softvera apliciraju taj odabrani komad na vas. Za cijeli proces im treba tri do pet sati, a u finalu je dosta teško razlučiti je li on pravi ili je nastao nekom kompjuterskom tehnikom. Zasad u ponudi imaju 12 komada od kojih su već neki rasprodani, a cijene se kreće od 29 do 699 dolara.

Oboje govore i kako su svjesni da Tribute nije za svakoga, nego za sve one kojima je ponestalo dobrih outfita za Instagram fotografiju i pritom vole pomaknutu cyber estetiku. Ističu i kako smatraju da je virtualna odjeća zapravo nešto što će oblikovati modnu budućnost, a za par godina će, dodaju, ionako baš sve biti u digitalnom obliku. Cijeli intervju s ovim uspješnim hrvatskim modnim dvojcem pročitajte ovdje.