Nekad je nužno odabrati stranu
PRIČA

Zbog svog projekta osigurala je miran san mnogim mamama. Upoznajte Valentinu Katić

S osnivačicom Valentinom Katić o platformi na kojoj sve trudnice i mame mogu zatražiti pomoć 24/7

FOTO: tmg creative

S idejnim tvorcem, Valentinom Katić o platformi na kojoj sve trudnice i mame mogu zatražiti besplatan savjet 24/7

Valentina Katić se cijeli život bavila novinarstvom, od uređivanje autorske emisije na televiziji do uredništva u lifestyle magazinu, a nakon toga je otvorila agenciju za organizaciju događaja i istaknula se osmišljavanjem dvije najpopularnije dječje manifestacije u Beogradu; Novogodišnja čarolija i Open Air Cinema. Majka dvoje djece neprestano u potrazi najboljeg za njih, nebrojeno puta se našla u prilikama kada im nije mogla u istom trenutku pružiti adekvatnu pomoć. To je bio jedan od razloga zašto je nastao Bebiron, prvo digitalno savjetovalište za trudnice i mame. Ispričala nam je kako je sve krenulo.

“DIJETE MI JE IMALO VISOKU TEMPERATURU, A NISAM SE IMALA KOME OBRATITI”

“Kao majka dvoje djece, jedne večeri našla sam se u situaciji da je moje dijete imalo vrlo visoku temperaturu, a nisam se imala kome obratiti. Svi telefoni, za koje sam tada znala, bili su ili zauzeti, ili se nitko nije javljao, ili su se proglasili nenadležnima za moju situaciju. Sutra, kada se sve smirilo i zdravlje mog djeteta bilo je puno bolje, razmišljala sam koliko se nas majki, ali i očeva, u tijeku jednog dana nađe u sličnoj situaciji kako ne postoji sistem koji bi u ovoj, novoj, digitalnoj eri punoj prednosti koje nude moderne tehnologije, našao način da umanji ovaj rašireni problem.”

DANAS SE ČINI DA JE IŠLO SVE GLATKO, ALI BILO JE POTREBNO POLA GODINE DA KRENE PRIČA

Objašnjava mi da se ideja o digitalnom savjetovalištu oblikovala postupno, sve dok i zadnja kockica u mozaiku nije došla na svoje mjesto. “U početku sam se prvenstveno usmjerila na komunikaciju posredstvom Viber platforme, no vrlo brzo priča se proširila i na druge komunikacijske kanale, konkretno Facebook i Instagram koji su nam danas ključni u komunikaciji s roditeljima i ostalim korisnicima Savjetovališta.” Iz današnje perspektive, čini joj se da je sve išlo glatko, no bilo je potrebno šest mjeseci prije nego su krenuli s pričom.

Bebiron sam započela u Srbiji, gdje je u kratkom roku ostvario veliki broj korisnika. To je bila potvrda da radim ispravnu stvar

Nakon toga je uslijedilo dodatnih šest mjeseci za potrebne finalne izmjene. “Digitalno Savjetovalište Bebiron, kao projekt, započela sam u Srbiji, gdje smo u kratkom roku ostvarili veliki broj korisnika. To je ujedno bila i svojevrsna potvrda da doista radim ispravnu stvar i da potreba za ovakvom platformom stvarno postoji. S povećanjem broja korisnika uvidjela sam da roditelji iz cijele regije od nas traže savjete.” Upravo iz tog razloga počela je razmišljati o širenju ove pozitivne priče i na druga tržišta. Četiri godine nakon i ovu ideju sam provela u djelo, pa nam se sada mogu javiti i mame i tate iz cijele Hrvatske.

KOMUNIKACIJSKI IZAZOVI SU BILI NAJVEĆI

Što se tiče izazova bila ih je nekolicina, a presudan je bio onaj kako realizirati ideju u konkretnu uslugu. “Nakon pokretanja Viber public chata, uslijedili su komunikacijski izazovi. Izazove je trebalo premostiti kako bismo, kroz različite komunikacijske kanale, predstavili razloge i svrhu našeg postojanja širokom auditoriju. U tom periodu rad na društvenim mrežama Savjetovališta bio je posebno dinamičan. Finalno, puno sam razmišljala i o načinu na koji će usluga biti održiva, a u isto vrijeme besplatna da bi svima bila podjednako dostupna.” Iznimno je ponosna što je našla način da se to i ostvari te danas može reći da je Bebiron jedino besplatno digitalno savjetovalište koje pruža svoju uslugu neprestano. Doslovno su na raspolaganju 24 sata na dan, 365 dana u godini.

STRUČNO OSOBLJE ODGOVARA U ROKU OD NEKOLIKO MINUTA

Super stvar je ta da ih svaka zainteresirana trudnica, mama ili tata mogu pronaći na društvenoj mreži koju najviše koriste. “Svaka od tih mreža, bilo da je u pitanju Viber, Instagram ili Facebook, ima definiran način komunikacije među korisnicima. Na taj isti način, komunicirate i s nama, preko Viber zajednice, Facebook Messengera ili direktne poruke u slučaju Instagrama.” Dodaje da je velika prednost ta što su korisnici već upoznati s dostupnim kanalima komunikacije putem kojih im se mogu obratiti pitanjem, fotografijom ili videom, a stručno osoblje tima odgovara u roku od nekoliko minuta. “Sam komunikacijski proces vidljiv je samo našem stručnom timu i osobi koja je zatražila savjet, kako i onima digitalno sramežljivima ne bi bilo neugodno zatražiti pomoć.”

NA PITANJA ODGOVARAJU PEDIJATRIJSKE SESTRE

Valentina je po struci novinarka i iza nje je 15 godina rada na autorskim emisijama i uređivanju lifestyle magazina. “Zašto sam vam ovo navela? Zamislite sada mene u situaciji da organiziram rad u smjenama stručnih suradnika. Prije 10 godina rekla bih vam da nisam sigurna mogu li izvesti taj pothvat, ali pogledajte danas. Ako čvrsto odlučite nešto napraviti, ništa vas ne može zaustaviti.” Kada se pojavila sama ideja, imala je doista snažan osjećaj kako pokreće jednu promjenu s plemenitom namjenom i upravo taj osjećaj razlog je što je izdržala sve nalete vjetrova.

Ako čvrsto odlučite nešto napraviti, ništa vas ne može zaustaviti

Kaže nam da na pitanja odgovaraju pedijatrijske sestre te dodaje da ako pitanja izlaze iz njihovog kruga djelovanja i zahtijevaju stručan odgovor liječnika, stručno osoblje ukazuje korisnicima kako je potrebno konzultirati se sa svojim liječnikom.

DNEVNO ZAPRIMAJU SEDAM DO DEVET TISUĆA UPITA

“Kao digitalno Savjetovalište s radom smo započeli prije točno četiri godine. Danas, na mjesečnom nivou zaprimimo između sedam i devet tisuća upita putem dostupnih platformi od zabrinutih roditelja. Međutim, važno je napomenuti da kada korisnik od nas traži savjet, a naši suradnici odgovore, nakon čega se komunikacija nastavi u smislu dodatnih pitanja, naša platforma taj proces broji kao jedan savjet.” Dakle, kada bismo uzeli u obzir sva pojedinačna pitanja na koja odgovore, tko zna do koje bi cifre došli.

Od najčešćih korisnika možemo izdvojiti trudnice u trećem tromjesečju i porodilje

Moguće da bi ovih dana bilježili i milijunto pitanje upućeno Savjetovalištu. “Od najčešćih korisnika mislim da bismo svakako mogli izdvojiti trudnice u trećem tromjesečju i porodilje koje nam se najčešće obraćaju tijekom prvih par mjeseci djetetova života.” Ako i vama treba pomoć digitalnog savjetovališta Bebiron, možete ga pronaći na Viberu, Instagramu i Facebooku.