INTERVJU

Prva je osmislila online program za planiranje vjenčanja u Hrvatskoj. Ispričala nam je kako funkcionira

Iza cijele priče stoji certificirana organizatorica vjenčanja Anamarija Kovačić

FOTO: Aleksandar Selak

Certificirana organizatorica vjenčanja Anamarija Kovačić otkrila je detalje o online programu za mladenke – U šest tjedana do savršenog vjenčanja

Malo je reći da svaka mladenka teži savršenom vjenčanju i da taj dan bude onaj iz snova. Ne, to nije samo jedna obična floskula, to je zbilja tako. No, organizirati danas vjenčanje, radilo se o velikom ili malom, nije nimalo jednostavno. Broj uzvanika, lokacija na kojem će se vjenčanje održati, tema vjenčanja, glazba, hrana, piće, protokol, haljina, sam su neki od faktora o kojima treba dovoljno unaprijed razmisliti, a onda ih sve logistički i pravovremeno posložiti kako bi sve išlo glatko. Upravo iz tog razloga, većina parova danas se odlučuje angažirati stručnjake organizatore koji će ih na tom putu voditi, usmjeriti, sugerirati, ali i olakšati cijeli taj period kako bi mladenci bili što bezbrižniji kako prije tako i na sam dan vjenčanja. Tome svemu odlučila je na jedan poseban način doskočiti i Anamarija Kovačić, danas certificirana organizatorica vjenčanja iza brenda Feshtaona u sklopu kojeg se bavi organizacijom i koordinacijom vjenčanja, a koja je osmislila i prvi online program u Hrvatskoj za planiranje vjenčanja za mladenke. Nazvala ga je prigodno U šest tjedana do savršenog vjenčanja, a mi smo naravno zaintrigirani cijelom tom pričom morali doznati u detalje o čemu je tu zapravo riječ.

“Primijetila sam da ljudi znaju za organizatore vjenčanja, ali i dalje kao da imaju strah pitati za pomoć, savjet ili ne razumiju u potpunosti što je sve uloga organizatora vjenčanja. Često misle da je to osoba koja umjesto njih donosi odluke, da je to nešto luksuzno i teško dostupno, da neće imati kontrolu tijekom planiranja i sl. Međutim, to su zablude. Organizator vjenčanja je osoba koja prvenstveno štedi vrijeme, istražuje tržište, komunicira i radi s provjerenim dobavljačima, podrška je mladencima tijekom cijelog planiranja vjenčanja, ispunjava njihove želje i olakšava donošenje odluka” objašnjava na početku priče 32-godišnja Anamarija, inače po struci magistra ekonomije kojoj je organiziranje vjenčanja oduvijek bio veliki izazov, ali i tajna velika ljubav pa se ne tako davno odvažila na svoj poduzetnički put u tom segmentu. Sve je krenulo kada je svojim prijateljicama i poznanicima odlučila nesebično pomoći u organizaciji, kada je po putu shvatila da to zbilja može biti i njezin posao, nakon čega se odlučila u tom smjeru i ozbiljnije educirati.

Šalabahter koji sadrži potrebne informacije, korake i zadatke

Aleksandar Selak

Na temu svog inovativnog projekta kaže kako je online programom htjela približiti svima taj posao, te ponuditi uslugu koja je između: ‘sve ću organizirati sama’ i ‘angažirat ću organizatora vjenčanja’. Program bi mogla najbolje opisati kao šalabahter. Šalabahter koji sadrži apsolutno sve potrebne informacije, korake i zadatke koje je potrebno napraviti tijekom planiranja vjenčanja. Dodaje i kako tim putem omogućuje mladenki da sve planira sama, ali bez stresa i nedoumica.

“Ona tako uz program U šest tjedana do savršenog vjenčanja zna što, kada i kako napraviti, te ono najvrjednije – ima podršku mene kao organizatorice i ostalih djevojaka koje planiraju svoje vjenčanje te su jednako uzbuđene i prolaze kroz iste izazove. Program traje šest tjedana. Prolazi se kroz šest modula koji sadrže video materijale i workbook nakon svake cjeline. Također, imamo šest Zoom poziva gdje sa svim polaznicama prolazim pitanja, nedoumice, savjete, izmjenjujemo iskustva i izazove, te za njih pronalazimo rješenja” govori Anamarija o svom programu koji je uspješno lansiran u travnju ove godine i nadodaje da su reakcije na njega zbilja odlične, kako od polaznica prve generacije programa, tako i preko ljudi iz okoline, do reakcija ljudi iz branše.

“Nadam se da će s vremenom sve veći broj mladenki prepoznati vrijednost programa i osjećaj bezbrižnosti koji se dobije kada imaju pomoć i podršku za svoj najvažniji dan u životu” poručuje i samouvjereno dodaje ova Zagrepčanka kako je njezin pristup u svemu tome prijateljski, ali i da je pritom jako iskrena, brza i spremna na sve izazove ponuditi rješenja. Anamarija ističe i kako svakoj mladenki pristupa kao da pomaže najboljoj prijateljici u vjenčanju, a ne isključivo kao klijentici. Iskrena je u davanju mišljenja, savjeta i to je karakteristika koju i sama cijeni kod drugih u svom okruženju. Brzina i spremnost su još bolje kad se kombiniraju, dodaje, a ljudi izuzetno cijene kad se neki problem odmah spretno riješi.

S chill mladenkama ima više manevarskog prostora i nema strke

Aleksandar Selak

Pitam je odmah i kakve su danas mladenke općenito, ali i mladoženje, te što su im prednosti i mane. “Često se mladenke karakteriziraju kao neka posebna kategorija ljudi. No, one su samo ljudi od krvi i mesa, jako, jako uzbuđene, nestrpljive i zaljubljene. Isto kao i mladoženje, samo što oni to najčešće ne pokazuju toliko ekspresivno kao mladenke. Neke mladenke su totalno chill i na svaki prijedlog kažu može, dok neke znaju točno što žele i ne pristaju na ništa manje, drugačije od toga. Oba karaktera imaju svoje prednosti i mane. S chill mladenkama ima više manevarskog prostora i nema strke, a s drugima je super baš to što znaju što žele i što daju točne upute. Nema predomišljanja i puno izmjena tijekom planiranja. Rekla bih da 98 posto mladoženja prepušta sve odluke mladenkama. Oni priznaju da su uzbuđeni i nervozni, ali tek na dan vjenčanja” otkriva moja sugovornica te ističe kako jako voli prijateljski pristup u poslu, tako da dogovori uglavnom izgledaju kao kave s frendicama gdje su svi jednako uzbuđeni radi vjenčanja.

Neke mladenke su totalno chill i na svaki prijedlog kažu može, dok neke znaju točno što žele

No, pitam Anamariju i da nam kaže o čemu bi to mladenke danas možda trebale najviše razmišljati, a o čemu najmanje kada je u pitanju njihovo vjenčanje. Kao najveću pogrešku ističe onu kad misle da je sve jednako važno. Govori dalje da će si najviše olakšati kada odrede tri do četiri prioriteta na koje će najaviše usmjeriti veću količinu financija i energije. Kao treće navodi da mladenka treba jednostavno dopustiti da joj se pomogne. “Vjenčanje je najkompleksnija vrsta privatne proslave, s najvišom razinom emocija i uzbuđenja. Volim vjenčanje usporediti s rođendanom. Na kojem rođendanu se najmanje družimo? Na svojem. Jer dočekujemo, poslužujemo, nosimo itd. Isto je s vjenčanjem, a okupili smo najveći broj dragih ljudi da s njima slavimo. Rođendan imamo svake godine, pa neke greške iduće godine možemo ispraviti. Vjenčanje je (najčešće) samo jednom u životu. Zato si ne treba dodatno stvarati stres, da se osjećamo taj dan kao da imamo hrpu obaveza i gledati na sat, već prepustiti obaveze drugima, da stvarno iskreno, svjesno i bezbrižno uživamo u tom danu” savjetuje dok mi nastavljamo razgovor o trendovima i pandemiji koja je unijela mnoge promjene na tom polju, kako mladencima, tako i samim organizatorima.

Svako vjenčanje je jedinstveno

Aleksandar Selak

“Mislim da su ljudi tijekom pandemije shvatili kako i manja vjenčanja mogu biti predivna i posebna. Intimno okruženje ima svoju posebnu čar. I kod takvih vjenčanja se može posvetiti više pozornosti na detalje i stvaranje ugodne, romantične atmosfere. S druge strane, ima i onih koju su jedva dočekali da sve dođe na staro, kako bi mogli imati vjenčanje kakvo su željeli i prije pandemije. I to je ono što je meni genijalno – svako vjenčanje je jedinstveno. I tradicionalno, i moderno, i veliko, i malo. Možda će biti u trendu neka boja ili boho vjenčanica ili vjenčanje na otvorenom. Uvijek će biti vjenčanja koji su u trendu, ali i onih koji vole tradiciju i ne mare za nikakve trendove. Kao organizatorici, najvažnije mi je prepoznati želje mladenaca, ponuditi rješenja, ukazati na opcije i na kraju dana – realizirati njihov dan iz snova” objašnjava uzbuđeno, a ja naravno nisam propustila pitati i kome ona jednog dana planira prepustiti organizaciju vlastitog vjenčanja, ili će ga možda ipak organizirati sama.

“Ja ću organizirati, a već znam koje curke će ga koordinirati. Bez obzira na to što sve isplaniramo i dogovorimo, na sam dan vjenčanja netko treba koordinirati sve to što je dogovoreno. Dočekati pružatelje usluga, pratiti da sve ide svojim tokom, usmjeriti goste na novu lokaciju, imati spremnu iglu i konac, popraviti veo prije ceremonije i sl. Ne želim da te zadatke imaju moji najbliži, već će to odraditi moje curke, a ja ću kao mladenka znati da sam u dobrim rukama i samo ću uživati i feštati. Ipak moram opravdati ime brenda.”

Ne krije da ima stresnih dana i da nije sve idilično i jednostavno

Aleksandar Selak

I iako uživa u svom poslu, Anamarija ne krije da ima stresnih dana i da nije sve idilično i jednostavno, ali da je ona temperamentom takva da se ne da smesti i da je rijetko što može izbaciti iz takta. Kao jedan od segmenata ujedno je i održavanje društvenih mreža brenda Feshtaona kako bi njezina usluga i online program došli do sve većeg broja ciljane skupine. Upravo to je i jedna od ključnih stvari na kojima posebno predano i svakodnevno intenzivno radi. “Smatram da je prisutnost na društvenim mrežama itekako bitna. Nije presudno, ne mislim da se ne može uspjeti bez toga, ali ipak živimo u digitalnom dobu i mislim da je bitno biti prisutan i aktivan. S druge strane, to nam daje mogućnost da se istaknemo, predstavimo na način na koji sami to želimo i samim time privučemo klijente koji žele raditi baš s nama, baš zbog nas. Lagala bih kad bi rekla da društvene mreže ne uzimaju puno vremena. I ako želimo graditi osobni brend, potrebno je u to uključiti djeliće naših života, koje ćemo podijeliti sa zajednicom, kako bi nas bolje upoznala. Ali, kad čujem povratnu informaciju da sam nekom pomogla, olakšala, da se netko odlučio javiti mi se upravo zato jer ima osjećaj da me poznaje, i baš zato želi raditi sa mnom, odmah mi srce naraste za tri broja i nije mi žao minute provedene na društvenoj mreži i vremenu uloženom u njih” otkriva ova mlada i poduzetna djevojka koja kaže kako je najviše pohvala na svoj račun dobila jer je smatraju opuštenom, otvorenom i pristupačnom. Osim toga, klijenti kažu i da je organizirana, pedantna i pripremljena za svaku situaciju za što Anamarija govori kako i jest uloga dobrog organizatora vjenčanja, ali ne krije kako je lijepo čuti kada se to prepozna i pohvali.

Zadnja mi je mladenka rekla: potpuno sam opuštena i svjesna sam svakog trenutka koji se događa

Na kraju dana je ipak najviše veseli kada vidi osmjeh mladenke na licu i što zna da je potpuno sudjelovala u kreiranju tog osjećaja sreće. Možda zvuči patetično, govori, ali je sto posto istinito. “Zadnja mi je mladenka rekla: potpuno sam opuštena i svjesna sam svakog trenutka koji se događa. Jako sam sretna jer si ti tu i hvala što si uz mene” prisjeća se i kaže pritom kako je to zbilja motivirajuće i da zna da je u svom poslu zbilja na pravom putu.

Za kraj, pitam je i koji su joj neki planovi za dalje u smislu karijere i onoga čime se bavi. Govori kako se nakon 2020. godine više ne oslanja toliko na planove. “Redovito nešto isplaniram početkom godine i na kraju godine se čudim gdje sam završila i što se sve izdogađalo, a da mi nije bilo na kraju pameti da će se sve to dogoditi. Šalu na stranu, želja mi je ‘popularizirati’ posao organizatora vjenčanja među domaćim mladencima i na kontinentalnom području Hrvatske. Kroz pružanje usluge organizacije i koordinacije vjenčanja, te kroz online program. Da mladenke i njihovi najbliži stvarno uživaju taj dan, da su bezbrižni, a ne zaposleni i pod stresom. Da znaju da postoje osobe na koje mogu računati, koje će im biti podrška, da ne moraju sve same, da ne padaju s nogu na dan vjenčanja. I da o tome razmišljaju kad krenu u planiranje, a ne da se poslije grizu jer nisu pitale za savjet i pomoć. Cilj Feshtaone, ali i samog online programa U šest tjedana do savršenog vjenčanja je da više ni jedna mladenka na dan svog vjenčanja ne pomisli: ‘ajme, jedva čekam da sve ovo završi.’

Tko: Anamarija Kovačić
Što: Online program za mladenke – U šest tjedana do savršenog vjenčanja
Gdje kupiti: Putem web obrasca
Cijena: 1.883,63 kuna (250,00 € )
Društvene mreže: Instagram