ZANIMLJIVOST

Jeste li već čuli za digiseksualnost? Novi fenomen u digitalnom svijetu već istražuju terapeuti

FOTO: Jan Zhukov on Unsplash

Seksualno izražavanje uz pomoć tehnologije postaje sve češći način interakcije

Prvi pametni mobiteli na tržištu su se pojavili 2007. godine. Tada je polako krenulo seljenje svih životnih aspekata u internetski svijet, a to je vrlo brzo počelo uključivati i seks. Kako tehnologija postaje sve naprednija, ali i sve veći dio naše svakodnevice, nisu rijetki oni koji su je uključili u svoje privatne živote.

Danas su dostupne brojne aplikacije za dejtanje, podcasti sa seksualnim sadržajem te čak pametni uređaji za zadovoljavanje. Sigurno ste barem jednom, ili poznajete nekoga tko je, poslali poruku seksi sadržaja ili osjetili uzbuđenje gledajući nekoga preko video poziva. Seks i tehnologija danas su povezani mnogo više nego što su bili prije nekoliko godina, a u tome pomažu brojne tehnološke inovacije.

Upravo zbog dostupnosti interaktivnog seksualnog sadržaja preko tehnologije sve češći fenomen postaje digisexuality ili digitalna seksualnost. Pojam je osmišljen još prije dvije godine, a opisuje one ljude kojima primarno seksualno zadovoljstvo dolazi kroz korištenje tehnologije, a koji nisu rijetkost.

Seksualno izražavanje uz pomoć tehnologije

Seksualna terapeutkinja Holly Richmond iz SAD-a za Bustle je izjavila kako ima klijente koji se identificiraju kao digiseksualci, a taj pojam definira kao osobe koje imaju snažnu sklonost ili se osjećaju najugodnije kada se seksualno izražavaju kroz ili uz pomoć tehnologije. Najčešće se radi o muškarcima od 20 do 30 godina koji su odrasli igrajući video igre, a koji su najčešće introvertirani, sramežljivi i pate od anksioznosti.

Ovdje dakako postoje i ekstremne situacije u kojima osoba dobiva seksualnu želju isključivo online, bez da su druge osobe uključene. Tu se radi o ljudima koji imaju seksualna iskustva jedino uz pomoć internetske pornografije ili seksualnih igračaka. No, u većini slučajeva radi se o interakcijama preko interneta s drugim ljudima – u to spadaju i seksi poruke, video pozivi seksualnog sadržaja ili sprave koje omogućavaju seks na daljinu, a koje postaju sve popularnije. Tako i ona ima dvije vrste klijenata – one koji žele povećati komunikaciju i interakcije s pravim ljudima i one koji žele poboljšati svoj seksualni život s novim tehnologijama.

Oni koji ne vide problem u tome što nemaju komunikaciju s pravim ljudima mogu se nazvati digiseksualcima jer su zadovoljni svojim digitalnim seksualnim životom i ne vide potrebu da ga mijenjaju. Seksualni užitak je dobar, neovisno tome odakle dolazi, ali bez obzira na to, Richmond napominje kako većina ljudi ipak prave užitke doživljava u interakciji uživo.