Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

KULTURA

Gotovo pola stoljeća svojim je fotografijama osvajao modni svijet. Evo tko je zapravo bio Peter Lindbergh

S tugom se opraštamo s jednim od najvećih modnih fotografa, Peterom Lindberghom koji je preminuo u 74. godini života

Otkako je objavljena vijest kako je preminuo jedan od najvećih velikana modne fotografije Peter Lindbergh, mnogi njegovi kolege, suradnici, poznanici objavljuju mu u čast lijepe riječi i prisjećaju se nezaboravnih fotografija koje su obilježile njegovo stvaralaštvo. Lindbergh je preminuo u 75. godini života i za sobom ostavio suprugu Petru, njegovu prvu suprugu Astrid te sinove Benjamina, Jeremyja, Simona i Josepha, kao i sedmoro unučadi. Iza njega je bogata fotografska i umjetnička karijera, a zadnji projekt na kojem je radio bilo je rujansko izdanje britanskog izdanja magazina Vogue koje je uredila vojvotkinja od Sussexa, Meghan Markle. Ondje je portretirao neke od najinspirativnijih žena današnjice u svom prepoznatljivom stilu,  crno-bijeloj fotografiji.

NERETUŠIRANE FOTOGRAFIJE KAO ZAŠTITNI ZNAK

Poznat po svojim naturalističkim crno-bijelim neretuširanim fotografijama, Lindbergh je izgradio prepoznatljivu estetiku koja ne prati trendove nego se bazira na iskrenoj emociji modela koju je uvijek vješto prenosio na fotografiju. U tom duhu često je izjavljivao kako je za njega osoba važnija od odjeće koju nosi, a to su osjetila i brojna svjetski poznata lica kojima je napravio neke od ikoničnih fotografija. Upravo zbog toga bio je omiljen među kolegama i suradnicima. Njegova mirnoća, profesionalnost, ljubav i toplina kojom je zračio ostavili su neizbrisiv trag u srcima svih koji su ga poznavali ili surađivali s njim.

KARIJERA DUGA GOTOVO POLA STOLJEĆA

Rođen je 23. studenog 1944. (vrijeme završetka Drugog svjetskog rata) u poljskom gradu Leszno kao jedno od troje djece u obitelji majke domaćice i oca prodavača slatkiša, dok je djetinjstvo proveo u njemačkom gradu Duisburgu. Njegov profesionalni put bio je drugačiji od većine njegovih kolega, budući da nije odmah znao da se želi baviti fotografijom, nego je tek u ranim tridesetima prvi puta primio fotoaparat i od tada ga više nije ispuštao. Lindbergh je svoju fotografsku karijeru započeo 1971. u Njemačkoj za vrijeme studija slikarstva, kada počinje raditi kao asistent na velikim foto snimanjima slavnog Hansa Luxa. Ubrzo se osamostaljuje i seli u Pariz kako bi bio u samom epicentru modnih zbivanja. Tamo, zahvaljujući svojoj kreativnosti, ali i kvaliteti svog rada vrlo brzo postaje cijenjeni i željeni fotograf.

Godine 1988. dogodilo se snimanje koje mu je otvorilo vrata svih svjetskih magazina, iako se tada nije činilo tako. Naime, fotografirao je tada nepoznate modele Estelle Lefébure, Karen Alexander, Rachel Williams, Lindu Evangelistu, Tatjanu Patitz, Christy Turlington u bijelim košuljama na plaži Santa Monica. Prvotno, fotografija nije bila shvaćena te su je tadašnji čelni ljudi američkog Voguea odbili objaviti. No, samo pola godine kasnije na čelo tog izdanja dolazi urednica Anna Wintour, koja ne samo da objavljuje spomenute fotografije, nego odabire jednu za Condé Nastovu retrospektivnu knjigu On the Edge: Images from 100 Years of Vogue nazivajući je najbitnijom fotografijom desetljeća.

View this post on Instagram

Lindbergh describes his inspiration thus: “I was rather uninspired with the way women were photographed in the 80's. I was trying to photograph them in a different way, but nobody seemed to care back then… I wanted to move away from the rather formal, quite perfectly styled woman who was very artificial. – I was more concerned about a more outspoken, adventurous woman in control of her life and not too concerned about her social status or emancipated by masculine protection. My ideal was always the young women I met in art school, very independent and who could speak for themselves. The supermodels represented this change. It explains why they dominated the visual world for many years.” – ‘Peter Lindbergh. A Different Vision On Fashion Photography’ 7 OCTOBER, 2017 – 4 FEBRUARY, 2018 LA VENARIA REALE, TORINO – [Pictured: Estelle Lefébure, Karen Alexander, Rachel Williams, Linda Evangelista, Tatjana Patitz & Christy Turlington, Santa Monica, 1988] – #aDifferentVisionOnFashionPhotography #ReggiaDiVenaria #Kunsthal #Taschen #LindberghExhibitions @2bmanagement #GagosianGallery

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Još jedna fotografija koja je svakako obilježila njegov rad jest siječanjska naslovnica britanskoga Voguea iz 1990. na kojoj su Naomi Campbell, Tatjana Patitz, Christy Turlington i Linda Evangelista. Upravo je s njom i službeno započela era supermodela devedesetih koji su se kasnije pojavili u videospotu pjesme Freedom ’90 Georga Michaela i zimskoj modnoj reviji Giannija Versacea krajem 1991. godine.

View this post on Instagram

In 1989, Liz Tilberis – then editor-in-chief at British Vogue, commissioned Lindbergh to photograph what would come to be considered the face of the 1990s. For the legendary January 1990 cover, instead of selecting only one model, Lindbergh chose a group of five young models with different personalities: Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Christy Turlington and Cindy Crawford, together for the first time. – This image became the birth certificate of Supermodels, although Lindbergh himself considers the White Shirts image shot almost two years earlier to have been its real beginning. The British Vogue cover was the image that defined the 90s’ new identity: models who do not appear as mere objects, facing the viewer with confidence and pride that many could relate to. – On October 7th, ‘A Different Vision On Fashion Photography’ will open at La Venaria Reale in Torino. The exhibition is accompanied by a major monograph edited by curator Thierry-Maxime Loriot and published by TASCHEN. – #aDifferentVisionOnFashionPhotography #ReggiaDiVenaria #Kunsthal #Taschen #LindberghExhibitions @2bmanagement @taschen

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Kroz svoju karijeru surađivao je s gotovo svim prestižnim modnim časopisima te radio brojne kampanje za svjetski poznate brendove i dizajnere kao što su Calvin Klein, Dior, David Yurman. Prvi je fotograf na svijetu koji je tri puta snimao za Pirellijev kalendar. Dobitnik je brojnih prestižnih nagrada, među kojima je i ona fotografskog Oscara Lucie Award za dostignuća u modnoj fotografiji. Autor je brojnih izložbi među kojima je i The Unknown & Images of Women, koja je u proljeće 2014. bila postavljena u Zagrebu u Meštrovićevom paviljonu (Hrvatsko društvo likovnih umjetnika) za čiju je organizaciju bila zaslužna agencija Priredba na čelu s Anom Petričić Gojanović.

OTVOREN ZA RAZGOVOR SA SVIMA, TOPAO I PRISTUPAČAN

ANA PETRIČIĆ GOJANOVIĆ U DRUŠTVU PETERA LINDBERGHA

“Ove godine je pet godina od Lindberghove izložbe u Zagrebu. Bio je to zahtjevan produkcijski projekt na koji sam iznimno ponosna. Velika je čast bila upoznati, družiti se i raditi s velikim, najvećim Peterom Lindberghom. U Zagreb je došao sa svojim timom i članovima obitelji, a tih pet dana ostat će u meni zauvijek. Nakon što je sa svojim timom provjerio postav izložbe u Meštrovićevom paviljonu, sve preostalo vrijeme je provodio s ljudima, družeći se, upoznavajući Zagreb i našu kulturu. Otvoren za razgovor sa svima, topao, pristupačan… ništa mu nije bilo teško, za svakog je imao vrijeme i smiješak.  Još se sada sjećam zagrljaja na odlasku ispred hotela, suznih očiju kao da se rastajem od dugogodišnjeg prijatelja.

Ubrzo nakon toga na njegov sam poziv otišla na otvorenje njegove izložbe u Parizu. Mislila sam bit će super ako se vidimo na trenutak. Međutim, samo sam u jednom trenutku u galeriji, tijekom otvorenje, u pozadini čula poznati glas kako viče ‘Ana, moja Ana…’. U masi svih prelijepih manekenki, modnih urednika, glumaca, fotografa i novinara, razveselio se kada me ugledao kao da se znamo desetljećima i posvetio mi svoje dragocjeno vrijeme. Iskreno, ja sam i osjećala kao da se znamo desetljećima na način kako smo pričali, smijali se. Vjerujem s mnogima koji su tamo bili, a kojima me nije predstavio ni danas nije jasno tko je ‘moja Ana’ s pariške izložbe. S razlogom mogu reći da smo se sprijateljili kroz posao i zauvijek će mi ostati u mislima i srcu kao prijatelj.” izjavila nam je Ana kada smo je upitali kakva je sjećanja vežu za ovoga velikana.

SUSRET PETERA LINDBERGHA I ANE PETRIČIĆ GOJANOVIĆ
foto: Mirko Jankovic

Donosimo vam neke od njegovih nezaboravnih fotografija koje će zauvijek ostati upisane u modnu i fotografsku povijest:

View this post on Instagram

Another influential figure is German movie director Wim Wenders, his longtime friend, raised in Düsseldorf, a neighboring town of Duisburg. His movie ‘Wings of Desire' (1987) inspired Lindbergh to do a story with Amber Valletta wandering New York City’s streets dressed as an angel. – Their common influences led to intellectual exchanges between Wenders and Lindbergh. Of his work, the Academy Award-nominated director explains: “The world of fashion photography is glamorous… but we’ve gotten used to its shiny surface. Peter’s photographs are utterly different. They defy all laws of gravity in this realm and redefine the very world they depict.” – in ‘Peter Lindbergh. A Different Vision On Fashion Photography’ edited by curator Thierry-Maxime Loriot (published by TASCHEN) – LA VENARIA REALE, TORINO 7 OCTOBER, 2017 – 4 FEBRUARY, 2018 – [Pictured: Amber Valletta, New York, 1993] – #aDifferentVisionOnFashionPhotography #ReggiaDiVenaria #Kunsthal #Taschen #LindberghExhibitions #AmberValletta #2bmanagement #GagosianGallery

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

View this post on Instagram

On April 13th, the exhibition PETER LINDBERGH. FROM FASHION TO REALITY opens at the Kunsthalle München. This installation featuring more than 220 photographs is devided into eight sections: 'Supermodels', 'Couturiers', 'Zeitgeist', 'Dance', 'The Darkroom', 'The Unknown', 'Silver Screen' and 'Icons'. To accompany the exhibition, TASCHEN has published a 472-page book, edited by Thierry-Maxime Loriot, in which he explains how "Back in 1988, ten years after moving from Düsseldorf to Paris to pursue his photographic career, Peter Lindbergh garnered international acclaim and launched the careers of a new generation of models because of one particular image he had recently taken of them. The photograph showed the models, barely known back then, unpretentious, giggling together on the beach, all dressed in white shirts and hardly any makeup, and with no retouching in post-production. It was first turned down by American Vogue, as the magazine thought it did not reflect its vision at the time. Lindbergh explained to Alexander Liberman, Vogue’s editorial director, and Grace Mirabella, editor-in-chief of American Vogue from 1971 to 1988, that he preferred to show strong and independent women, because he could not relate to the images of overly styled women the magazine featured. In January 1988, Lindbergh had gone to the beach in Santa Monica with Linda Evangelista, Karen Alexander, Christy Turlington, Estelle Lefébure, Tatjana Patitz and Rachel Williams. He asked Carlyne Cerf de Dudzeele, the fashion editor, to bring only white shirts, no recognizable fashion. The result was a shock and a revelation in contrast to what had previously been done in fashion photography." KUNSTHALLE MÜNCHEN 13 APRIL – 27 AUGUST 2017 #LindberghExhibitions #LindberghMUC #KunsthalleMUC #FromFashionToReality #aDifferentVisionOnFashionPhotography

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

View this post on Instagram

Cindy, Tatjana, Helena, Linda, Claudia, Naomi, Karen & Stephanie, Brooklyn, 1991. Published in @vogue . Fashion editor Grace Coddington dressed all the supermodels in @versace_official #aDifferentVisionOnFashionPhotography @kunsthal Rotterdam from September 10th sponsored by @swarovski «Not attracted by the opulent aesthetics of the 1980s, Lindbergh transformed “his” women into heroines of our times: models who became performers, personalities who became supermodels to later be known only by their first names. This change was seen as a politically and socially oriented kind of beauty. It became something much more than fashion, more than a matter of being blonde or not blonde, fat or thin, sportive or intellectual. Lindbergh always cherished pluralistic beauties who appealed to other men and women, refusing to standardize criteria of perfection. » Excerpt from the book published by @taschen edited by curator @thierrymaximeloriot #Supermodels #KhunstalRotterdam #PeterLindbergh @gagosiangallery @2bmanagement

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

View this post on Instagram

Linda Evangelista, 1988. #aDifferentVisionOnFashionPhotography @kunsthal "The Canadian-born Linda Evangelista, shocked the fashion planet in 1988 by following Lindbergh’s advice to have her hair cut short by French hairstylist Julien d’Ys. Reluctant at first, she agreed as the photographer felt he had shot her in every possible way since she had started modeling in the mid-’80s. Evangelista’s new gamine pixie look, already popular in the fashion industry, made her lose a dozen contracts, but she gained many more. Later that year, she was featured on three simultaneous covers of Italian, French and American Vogue, which made her one of the most iconic models of her times." @lindaevangelista @juliendys #LindaEvangelista #JuliendYs Excerpt of introductory essay by exhibition curator @thierrymaximeloriot published by @taschen designed by @paprika_design #KunsthalRotterdam #PeterLindbergh @gagosiangallery @2bmanagement

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba