BOŽIĆ

Sadržaj omogućava HEP

Božić je danas potpuno drugačiji. Mi smo se nostalgično prisjetili kako je on izgledao kad smo bili mali

Božić je ove godine definitivno drugačiji. To nam je bio povod da se vratimo u djetinjstvo i prisjetimo kako je izgledao onda

Sudeći prema svemu i aktualnoj situaciji ove godine Božić će biti sve samo ne ono na što smo dosad možda navikli ili priželjkivali. No, to ne mora značiti ništa loše jer cjelokupnu situaciju s pandemijom i popratnim zbilja možemo okrenuti u svoju korist i prednost dati nekim drugim vrijednostima. Za početak, možemo mijenjati prioritete te ujedno promisliti što nam nadolazeći blagdani zapravo predstavljaju, čemu težimo i što u novoj godini svakako ne bismo željeli ponoviti ili pak planiramo unaprijediti, u i na sebi ili oko sebe.

S obzirom na to da se neki radi globalno izvanredne situacije već s nostalgijom prisjećaju i onog prošlogodišnjeg, mi smo odlučile otići korak dalje i prisjetiti se nekih Božića kad smo bili mali. Osim što su vremena onda bila potpuno drugačija, neka obilježja su srećom ipak ostala sveprisutna i dan danas, kao što je primjerice specifična retro estetika koja će, kako već i svi znamo, živjeti vječno.

DETALJI SU DRUGAČIJI, NO ONO NAJVAŽNIJE OSTAJE ISTO

Naime, na ovo nostalgično putovanje kroz vrijeme posebno nas je motivirala i potaknula HEP-ova božićna reklama koju smo ovih dana imali prilike vidjeti na televiziji. Iako traje tek minutu, riječ je o zbilja dirljivim i emotivnim sekundama koje su nas uspjele vratiti u prošlost i prisjetiti na one neke mirise, okuse, zagrljaje, atmosferu, zajedništvo, sigurnost i običaje koji su nam se svima, vjerujemo, urezali u pamćenje. Da je riječ o reklami koja dočarava i tople detalje Božića iz djetinjstva govori i niz isprepletenih dinamičnih situacija koje u njoj možemo vidjeti, pa tako i svojevrsni prolazak kroz vrijeme, ali i ono najbitnije – naraštaje te spone koje stvaramo i živimo dijeleći energiju koja predstavlja život i uspomene.

U HEP-ovoj reklami koja nas je apsolutno emotivno razoružala, podsjećaju nas i na važnost obitelji na okupu, uz jasnu poruku da budemo svjetlo onima koje volimo jer to je energija koja pokreće Hrvatsku. Reklama je ovo koja nas je nostalgično prisjetila i na neodoljive detalje iz nekih davnih vremena. Prije svega to su retro simpatični božićni ukrasi na koje rijetko tko i dan danas može ostati imun. Tu je i podsjetnik na čestitke koje se danas rijetko šalju, poklone među kojima bi se nerijetko našlo i voće te jedan malo drugačiji postav blagdanskog stola u odnosu na onaj suvremeni. Premda su detalji Božića nekad i sad neusporedivi, najvažnije je ipak ostalo isto – svjetlo doma i obiteljska toplina Božića. Prenijeti taj osjećaj zajedništva bio je ujedno i glavni cilj ove reklame, kao i najveći izazov.

70 ljudi bilo je uključeno u stvaranju ovog projekta

Detalji su drugačiji no zajedništvo obitelji za vrijeme Božića ostaje isto
Detalji su drugačiji no zajedništvo obitelji za vrijeme Božića ostaje isto

“Ove godine više no ikad željeli smo poslati čestitku, poruku zajedništva, ljubavi i mira. Naglasiti sve naše tradicijske vrijednosti, sigurnost i povjerenje, ono najbolje što Hrvatska i HEP pružaju. Mislim da ova priča ima posebnu važnost za sve nas i zato je tako dobro prihvaćena” poručila je Vanja Varda iz HEP-ovog Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju. Kaže i kako su u želji da prikažu sve emocije i radost Božića željeli ostati umjereni te da su u tome i uspjeli. A kako je ova reklama zapravo nastajala otkrio nam je pak Marin Balaić, kreativni direktor i koredatelj iz osječke kreativne agencije MIT.

Za početak, ističe da je u projekt bilo uključeno preko 70 ljudi u različitim fazama, a veliki izazov u svemu jest bilo i poštivanje epidemioloških mjera. Sam proces koji je, dodaje, trajao nekoliko mjeseci, uključivao je i planiranje seta, rekonstruiranje namještaja i kuhinje prema predlošcima obiteljskih fotografija iz 80-ih koji su za reklamu morali izgledati relativno novo.

Topli blagdanski stol rekreiran u HEP božićnoj reklami

“U cijelom tom procesu znali smo okupiti našu ekipu iz studija i odigrati cijelu reklamu kako bismo isplanirali gdje će se kamera kretati, kojom brzinom, koliko traje svaki segment i slično. Istovremeno, ljudi su gradili set, tražili rekvizite, lovili glumce itd.” prisjeća se Balaić te ističe kako su u sve to krenuli od motiva svjetla jer je Božić dio godine kada je sve ukrašeno svjetlom. Naravno, svjetlo je i metafora koju svi dobro razumiju, dok je drugi segment svega toga obitelj, odnosno male tradicije koje svi stvaramo tijekom godina, kao i uspomene koje nastaju kao rezultat.

Cjelokupnoj atmosferi i dodatnom emotivnom naboju doprinijela je i glazbenica Lana Janjanin s popratnom pjesmom čiji inspirativni stihovi glase: “Probudi ono najbolje u sebi, donesi mir i radost u svoj dom. Podari ljubav, jedan osmijeh ozaren. Za sreću nam treba tako malo. Ti budi svjetlost nekom, bar na jedan tren”. Za kraj još samo možemo dodati kako se zajednički trud ovog tima itekako isplatio jer je ovo definitivno jedna od najemotivnijih reklama koju smo vidjeli. Podsjeća na to da je toplina bližnjih najvažnija, pa čak i ako ovog Božića ne budemo mogli biti zajedno.

Božićno drvce simbolizira blagdansku svjetlost nekad i danas
Set sa snimanja reklame vjerno dočarava božićne detalje u obiteljskom domu iz 80-ih

Kako je izgledala sama atmosfera sa snimanja pogledajte u behind the scenes videu.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom HEP

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube